Inlägg från: mapena |Visa alla inlägg
  • mapena

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Hejsan :) här är en till höstmamma bosatt i Västerås, den 9 oktober är tvåan beräknad att titta ut. Har en son sedan tidigare som är född i juni -09, om 6 dagar bli min prins 2 år! Heter Madeleine och är 21 år gammal, och hoppas jag får hänga på här! 

• mapena

Såg tråden av en slump när jag kom in på forumet, alltid kul att prata med andra i närheten :) hur mår magen? 

• mapena

Tack för alla välkomnanden!

Magen mår bra här, detär full fart hela dagarna på den lille :) 9 juli är det dags för köns-UL, ska bli så roligt att se vem som gömmer sig därinne. Tror ju på en liten tjej denna gången, men man vet ju aldrig. Får se om magkänslan stämmer denna gången också!

Är det någon mer än jag som har problem med kramper i magen när ni går? Jag kan inte ens gå och lämna sonen på dagis fem minuter bort utan att få såna kramper i magen så att jag måste vika mig dubbelt och är på vippen att grina. Det känns ungefär som håll gånger 25 i nedre delan av magen, och det släpper inte förrän jag sätter mig och vilar en längre stund. 

• mapena

Japp, vi ska till Tittut! Körde på deras platinumpaket med 3d/4d-UL där man får film och massa bilder :) följde med ett par vänner dit som kollade kön i februari, och det känns verkligen exklusivt att komma dit, och de är verkligen jättetrevliga där! 

Hmm, ska till BM nästa vecka på torsdag, ska ta upp det här då. Eftersom det stod det med att det kan mjuka upp tappen om det gör ont. Jag hade det inte alls så här med sonen, så jag blir nästan lite orolig. Flera gången har jag börjar gråta för att det göra så ont. Det känns ju dock inte som riktiga värkar alls, men jag tycker inte att förvärkar ska göra så här ont. 

• mapena

Självklart få du se bilder :) lägger väl upp här, men annars får vi väl ses och ta en fika så får du se IRL, hehe.

Midsommarhelgen blir riktigt lugn. På midsommarafton ska vi umgås med min sambos föräldrar på dagen, blir ju att åka och dansa runt midsommarstången och ha picknick någonstans, och på kvällen ska vi bara ta det lugnt. Ska någon dag i helgen få åka och gosa med en liten nyfödd, en av mina bästa vänner kommer förlösas med planerat kejsarsnitt imorgon :) kommer ju inte alls längta något mer till oktober då inte!

• mapena

När är nästa träff? :) jag har ett relativt flexibelt liv, så jag kan ofta när som helst!

Jag kan också känna mig fet och fel och gud vet vad, allt är negativt sådana dagar. Men sen nästa dag kan jag tycka att jag ser riktigt bra ut med kulan i vädret. Vill dock ändå att det ska bli oktober så att man kan få börja träna och bli av med övervikten och komma i bröllopsform ;) 

• mapena

Åh, ska ni också gifta er? Vi har tagit första steget och bokat lokal :)

• mapena

Vi har varit förlovade sen i dec -08, så vi kände också att det var dags ;) vad roligt att ha någon att bolla idéer med! Vi ska gifta oss kyrkligt, på Skantzen i Hallsta den 2 juni nästa år! Vi bokade festlokal i måndags, ska ringa och ordna med vigselförrättare imorgon hade jag tänkt :) lika bra att vara ute i god tid känner jag. Hur har ni tänkt er? :)

• mapena

Jag är likadan Nessie, jag är så förvirrad och glömmer saker hela tiden, och jag är den som brukar ha stenkoll på läget. Suget på sött, salt, you name it, kan komma när som helst, och jag vill då verkligen bara moffa i mig tills jag nästan spyr.. Det är hormonerna får man intala sig, man är inte så på riktigt :)

• mapena

Förvirrad och glömsk var jag hela tiden, men hormonsvallningarna med gråt och sånt kommer bara då och då. Sug efter saker kommer också i vågor tycker jag.

7 kilo är ju inte jättemycket! Det är ju en ganska bra viktuppgång. När jag var gravid med sonen hade jag nog gått upp närmare 15 kilo i vecka 25, och det är ju inte så jättebra.. Denna gången ligger jag på 5,5 kg i vecka 25, så jag är gnaksa nöjd :) 

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011