Inlägg från: anette85 |Visa alla inlägg
  • anette85

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Våran BM som gjorde ultraljudet sa att dom nyss disskuterat den där policyn när vi frågade men att det var så svårt att se med den utrustningen dom har nu även om den har blivit mycket bättre så därför kollar dom inte kön. Våran gjorde inte ens ett försök. :(  Hon sa att det är så svårt att se eftersom det är mjukdelar och det är lätt att det kan bli fel om dom inte får in det perfekt typ.

Våran BM som vi går till i vanliga fall sa däremot att om dom ser tydligt könet så brukar dom ibland kunna säga eller visa vilket kön det är så att man ser det själv så det verkar som att vissa får veta. Beror väl lite på vem man får som gör undersökningen och kanske hur lång tid det tar att se allt det andra som ska hinna kontrolleras. Våran bebis gömde ju ansiktet så hon fick jobba på med det ganska länge.

• anette85
    Nessie99 skrev 2011-05-05 22:47:12 följande:
    Fick ni kallelse?
    Jo vi fick en kallelse, men det kanske varierar utifrån vilken praktik man går till för de normala BM besöken.
  • anette85

Rottweilers är ju världens finaste hundar, jag hade en förrut med mitt ex men hon fick tyvärr stanna hos exet så nu när man ser en på stan eller så måste jag alltid titta lite extra bara för att jag tycker dom är så fina. :)

• anette85
    skyrocket skrev 2011-05-06 09:25:59 följande:
    Anette85, är du framme rätt dag kan du få vårt slyngel alldeles gratis ;) trots ålder när hunden väger över 40kg är inte jätte kul ;) men jag håller med dig, de är verkligen fina. Vi får ordna en träff för oss gravida i västerås någon gång så kan jag kanske ta med honom.

(måste även tillägga att just nu, när han ligger tryckt tätt intill mig i sängen och är världens lugnaste/gosigaste, så är han värd allt i världen. :)
    Jo det är klart, så var det för mig också när jag hade vovven. Hon hade sina små hyss för sig och om hon väl fick för sig för att tex tvärt gå åt ett håll så hade man ju inte alltid allt för mycket att säga till om om man inte var beredd. Sen får man väl erkänna att det är skönt att man inte har en hund som måste ut och rastas och allt sånt vissa dagar då det är dåligt väder eller man är sjuk osv medan andra dagar hade man haft en mer än gärna.

En träffa skulle vara jättekul. Jag känner nästan inga alls här och sitter hemma arbetslös hela dagarna så att träffa flera gravida som dessutom är ungefär lika långt gångna skulle ju vara superkul!
  • anette85
    skyrocket skrev 2011-05-06 09:39:34 följande:
    Anette85, Men ska vi försöka ordna någon sorts träff? En fika? Picnic? Promenad på tex björnön? Några förslag? :)
    Det borde vi absolut göra, det vore ju kul om flera kunde och ville komma. Jag har tyvärr inte så många förslag på platser, jag känner inte till Västerås alls förutom just runt centrum. Men jag har tillgång till bil så jag kan ta mig vart som helst om det blir nåt ställe en bit utanför centrum. Det finns ju en park rätt nära tågstationen om vi vill ha tex en picninc nära centrum.

Jag tycker det vore kul med nått utomhus speciellt om vi har turen att välja en lite varmare dag. Då passar det ju bra att du tar med hunden också. :) Men jag går med på vad som helst. Nån annan som har nått förslag?
  • anette85

Djäkneberget för mig som har noll koll på Västerås egentligen, det ligger väster om ringen enligt vad jag kan se på hitta, stämmer det?

Det låter iaf jätte bra för mig :)

• anette85
    J L skrev 2011-05-06 10:49:20 följande:
    Btw mamsens är det OK för Er om jag lägger in allas BF i tråden (högst upp?) Tänkte det kunde vara en "kul grej"!
    Helt okej för mig, det är ju bra att ha allt samlat. :)

Min BF är 20 sept.
    J L skrev 2011-05-06 10:53:51 följande:
    Det borde stämma... Vet du vart Oxbacken ligger? Isf. är det till höger om Oxen Flört
    Jag vet ungefär, det borde inte vara så svårt att hitta antar jag.

När det gäller tid så spelar det mer eller mindre ingen roll för mig heller eftersom jag inte har så många tider att passa direkt. Men det vore kul om det blev rätt så snart iaf.
  • anette85
    skyrocket skrev 2011-05-06 10:59:04 följande:
    Ang träffar så har jag ett önskemål om nästa helg. Denna helg ska jag på möhippa och sista helgen i maj är det bröllop. Annars funkar de flesta vardagarna också :)
    Det skulle passa mig jätte bra, sista helgen i maj får jag ev besök av en massa släkt så den helgen passar inte mig heller. Att ta det denna helgen kan bli lite väl tight dessutom så att alla hinner se att vi ska träffas och har chans att vara med. Så helgen om en vecka känns som ett bra förslag om alla kan då.
  • anette85
    J L skrev 2011-05-06 11:13:15 följande:
    Jag är ledig nu på
    söndag och måndag (8-9/5),
    torsdag (12/5) 
    måndag em. den 16/5 (efter RUL).
    tisdag 17/5 em.
    onsdag och torsdag, (18-19/5)

Kanske någon av dessa dagar skulle passa??Skrattande
    Alla dessa dagar passar för mig.
Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011