Inlägg från: mapena |Visa alla inlägg
  • mapena

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Just det, finnar! De är hemska. Jag har aldrig finnar, bara när jag är gravid. Tack och lov försvinner dem efter förlossningen, men jösses vad tröttsamt det är att klämma finnar som en annan trettonåring :P

• mapena

Det har varit en lugn och bra midsommar. Fick dock åka upp en sväng till förlossningen på midsommarafton då bebisen, som i vanliga fall är väldigt, väldigt aktiv, inte hade rört sig på över ett dygn. Då ville de att jag skulle komma upp på koll, och självklart började h'n sparka när jag satt med CTG. H'n verkade inte gilla plattorna de sätter på magen, för h'n sparkade direkt på dem så det dånade i hela rummet av ljudet som blir. Hjärtljuden låg på 142-162. Det fanns tyvärr ingen läkare på förlossningen, så det blev inget UL, hade kunnat få vänta hur länge som helst på det. 

När är nästa träff? :) 

• mapena

Jag tänkte komma imorgon :) skyrocket, hoppas du också kan komma!

• mapena

Attans, jag kom på idag att jag inte alls kan komma med idag :( en kompis till mig fyller år, så vi ska över dit ikväll..

• mapena

Mamizon: Här är allt bra, har lagt in sista växeln i mitt pluggande, så att jag ska vara klar på fredag. Ligger väääldigt långt före, men vill bli klar så att jag kan få lite sommarlov och så att sonen kan få komma hem på semester från dagis och att jag bara kan fokusera på honom.
    Snart får vi också se vårat pyre! Visst skulle ni också till Tittut? Vi ska ju dit på lördag :) har också passat på att boka hotell, så vi får en mysig hotellnatt bara jag och karln. Liten minisemester! På lördagen blir det UL och mys med middag och på söndagen shopping ;)

Nessie: Det blir ingen riktig långsemester detta året, vi kommer bara åka på lite små utflykter här och var. Har årskort på Parken zoo, och sen ska vi till Junibacken i Sthlm någon dag. Men annars blir det lugnt, sambon jobbar hela sommaren troligtvis.. :/ 

• mapena
    J L skrev 2011-07-05 19:28:27 följande:
    Mamzens... jösses! Jag behöver Er hjälp! Gråter
    Sitter fast i barnvagnsdjungeln och blir bara mer och mer krullhårig (flint!)
    Vad har Ni köpt/tänker köpa för vagn???
    Jag var och provkörde några idag.. föll pladask för en vagn. Typiskt "bara" att den skulle kosta närmare 12 tusen med alla tillbehör... Tänk om man ändå vore miljonär...Guld i mun.Oskyldig
    Behöver all hjääääälp jag kan få! Tips tack! Solig
    Vi har köpt vagn, en Phil & Ted Vibe :) liten och smidig för att vara en syskonvagn, vill inte ha en som är bred, utan där de sitter bakom och framför varandra. Våran hall är minimal, och jag ville kunna få plats med vagnen i hallen nu. Har kört med vagnen redan med bara storebror i, och jag är så himla nöjd med vårat köp!
  • mapena
    Rebecca1985 skrev 2011-07-05 23:02:39 följande:
    Hej!

Vad kul att se så många gravida i Västerås. Jag och min sambo har länge pratat om att starta ett forum här för att skaffa lite kontakter, så det bådar gott! :)

Jag är för närvarande 25 år, min sambo är 28 och vi väntar vårt första barn i september. Vi bor för tillfället i nordNorge sen ett år tillbaka men kommer att flytta till Västerås i början av aug. Min mamma är därifrån i grunden och så har jag mina systrar där, så jag har en del kontakter redan men det skulle va skoj å hitta egna vänner som är i samma sits som oss. När man skaffar barn blir ju allt lite annorlunda, alla förstår sig inte riktigt på familjelivet, haha. 

/Rebecca och Tobias
    Välkommen, grattis till tillökningen :) 
  • mapena
    anette85 skrev 2011-07-07 17:18:31 följande:
    Vi har beställt en Urban Jungel singel vagn, den är 3 hjulig och har stora hjul. Det tyckte vi var viktigt för det känns som att den kommer gå bättre i snö och liknande då och inte fastna mot trottoarkanter och sånt lika lätt. Vi blev rekommenderade den av sambons syter också men vi har ju inte hunnit testa den själva än, vi kommer inte hämta ut den förän det börjar närma sig lite mer.
    Har hört att 3-hjulingar ska vara jättebra att köra i snö, så jag känner mig trygg med att ha en 3-hjuling denna gången ;) vi måste ju gå till dagis i snörusk med storebror, och det har inte varit roligt nu i vinter med en 4-hjulig Emmaljunga Scooter, de har ganska små hjul också.. 
    skyrocket skrev 2011-07-07 09:44:25 följande:
    Mamaizon, skönt att någon mer längtat efter power meet! Jag tycker de är sååå härligt att picnicka och titta på alla bilar. :) underbart att det händer något i stan. Ska dock bara in imorgon som det ser ut nu..sambon är inte så förtjust i pm och alla andra jobbar/pluggar/reser/tycker inte om pm. Haha. Men men. Lite iaf! :)
    Jag är lite av en sån där PM-hatare ;) tycker det förekommer allt för mycket drägg, och jag blir bara obekväm med att det är så mycket folk dessutom.. Hehe. Det som är roligt är väl finbilscruisingen imorgon, så det kanske man kan ta sig ner för att kolla på. Kom in på MSN eller något, tänkte bara kolla tid för imorgon och så, om du inte ångrat dig eller glömt, hehe :P

• mapena

Nu har vi kommit hem från Sthlm där vi varit och kollat på den lilla i magen, och nu vet vi att i oktober kommer våran Elliot att få en LILLASYSTER! :)

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011