• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

skyrocket skrev 2011-05-05 18:23:29 följande:
    Mamaizon, aw va söt du är. Tack! Håller med om att man inte måste vänta flera år innan man förlovar sig osv. Känns det rätt så why not? ;)

Jag (eller vi) har en rottweiler hane på snart ett år. Har du/ni någon hund?
    Äsch då! Flört Det var så lite så!
    Jag håller med dig, why not? Jag kör på mottot; "jag lever idag och imorgon. Inte igår eller för en vecka sedan. Jag blickar framåt - då framtiden ser ljus ut!"

Och de som inte håller med (typ familj) de behöver heller inte vara med och dela livets goda stunder! Så tycker jag iaf, och min man står bakomGlad Vilket är superskönt!

Åh en rottis! De är ju sååå söta! Underbara hundar! Tyvärr har jag/vi ingen hund än..har alltid velat ha en dobermann... men det ska införskaffas. Helt klart. Men det får nog bli när vi flyttat ut på landet, någongång i framtiden! Tungan ute Men jag/vi har lite delade åsikter om hund. *s* Jag vill som sagt ha en dobermann medans min man vill ha en pincher... hela och halvan liksom.
    ♥ Höstbäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon
  • J L
    nillis 86 skrev 2011-05-05 20:31:30 följande:
    jag har kännt lite småsparkar. men inget rabalder precis. men jag såg ju på ultraljudet att han rörde sig där inne. Vi bor på malmabergsgatan bara en liten bit i från jokern..
    Okej... well, det kommer bergis med tiden!
    Så där borta? Då är det väldigt nära! Cool
  • J L
    nillis 86 skrev 2011-05-05 20:47:43 följande:
    Vi träffades på en fylle kryssning...på sånna man inte träffar nån på.. men det gjorde vi... två veckor senare åkte vi på semester till grekland.... två månader senare flyttade vi i hop... och nu nio månader senare är vi med barn.. snabbt.. men det bara blev så...
    Men gu' så härligt! Det är lite så det ska vara, tycker jag! Man ska inte göra som alla andra! *hehe*
  • J L
    Geraldine skrev 2011-05-05 20:56:48 följande:
    Verkar som flera av er redan varit på ultraljud, själv har man tre veckor kvar. Längtar så!
    >Jag har varit på ett, ett akut. Men ska på RUL den 16/5 så jag väntar också, superspännt! Skrattande Uscha, nu vill jag verkligen veta om det är en eller två där inne... man får ju magsår av å vänta! hahaha
  • J L
    Nessie99 skrev 2011-05-05 22:34:30 följande:
    Ja, visst! Är bara lite bekymrad över det här med sommarsemestrar och tider för föräldragrupper - letade efter profylaxkurser i Västerås, men det börjar luta mot antingen kurs på DVD eller skippa helt och bara läsa på, eftersom utbudet är minimalt. Semestertider förändrar allt.
    Sambon, som har gått kursen förut, säger att det inte gav honom mycket första gången, men tror att det måste vara individuellt vad man får ut av det.
    Jag ska nog kolla upp det där med föräldrakurs. Vet du var man ska leta? Jag har verkligen inte en susning!
    OJ! Nej gu, jag är helt nollad! *s* Jag har faktiskt ingen som helst aning... Min man säger detsamma, att det inte gav så värst mkt. när han var.. men som du säger Nessie, jag tror också att det är individuellt.

Men det tåls att kolla upp... hade väl nästan förhoppningen om att BM skulle överösa mig med brochyrer och annat, men har "bara" fått två häften varav den ena var en mindre bok. "Att vänta barn", heter den - kanske någon mer som fått den??
  • J L
    skyrocket skrev 2011-05-06 08:41:40 följande:
    Mamaizon, helt rätt inställning!! Tråkigt att familjen ska vara så men det är deras problem inte erat. :)

Dobermann är sambons dröm men jag blåvägrade (såå svårt att hitta friska, sunda föräldrar med "rätt" utseende, de är tyvärr väldigt sönderavlade) men någongång i framtiden blir det nog en. :) pincher var vi också inne på men där tyckte sambon att det vart för litet så kompromissen vart en rottis. Hehe. Känner ägaren till vår hunds pappa väl och har följt hanen sedan han var liten så valet var ändå inte jättesvårt.

Att bo på landet/i hus är absolut en fördel men det funkar superb för oss i lägenhet. Blir mycket promenader och lugn aktivering inne (klicker, aktiveringsleksaker, gömma lekar osv). Som med allt annat, allt löser sig bara man vill och är redo att kämpa och kompromissa lite. :)
    Nej precis! Men nu får ni inte tro att det är alla i familjen, det är en liten del, väldigt liten del som har något emot allt... hehe.. men sedan finns det dem som stöttar oss i vått och torrt och som glädjs åt våra små bravader - så som att bli mormor/morfar Tungan ute

Allt går bara man vill - självklart!

Åh va roligt att du ska på RUL! Du MÅSTE berätta hur det gick sen! Okej?? Skrattande
  • J L

- Tänkte bara meddela mamsens att jag gick in i min 5:e graviditetsmånad igår... *spännande*
    Kan även erkänna att jag dansade en väldigt fånig dans när det gick upp för mig att det var en ny månad! *asg*

• J L
    skyrocket skrev 2011-05-06 08:58:07 följande:
    Mamaizon, skönt att det bara är en liten del och inte alla! :) självklart ska jag berätta hur det gått. Går det bra kommer ni få tejpa igen munnen på mig för att få lugn och ro ;)

Haha, nästa gång får du lov att filma dansen! Glädje ska spridas. ;) grattis till ny månad, snart har ni er lill* hos er!
    Kommer vänta spännt på svaret! Och vadå tejpa?! hahaha Nej nej nej, här tystas det inte ner! Lyckan ska spridas! (ungefär som min dans som jag helt klart lär spela in nästa tillfälle!) Tack! Nu är det inte långt kvar (säger optimisten, Mamaizon!) Cool
  • J L
    trz skrev 2011-05-06 09:21:13 följande:
    Okej tack  för svaren, jag ska frága nästa gáng Solig
    Pröva annars att filma med en digitalkamera, de har ju ingen "sändare", plus att kvalitén brukar bli bättre n med en telefon. Bara ett tips Flört
  • J L
    Limpan 83 skrev 2011-05-06 10:30:40 följande:
    oj vad niskriver :) Inte varit inne sen igår eftermiddag så det var en del att läsa ikapp!
    Jag är gärna med¨på en fika. Antingen om vi fikar på stan eller så är ju Djäkneberget trevligt om vi vill ha picknick? jag är öppen för förslag ;)

Hur gamla är alla? kan vara skoj att veta. Jag är 28 (83:a).
    Vi är ena riktigt skribenter! Flört

Jag är också på ang. fika! Vore supertrevligt! Och Djäkneberget är ju ypperligt, nära till allt (inkl. toalett) *s*

jag är 86.a, blir 25 den 8de juniSkrattande
Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011