Inlägg från: Blomma80 |Visa alla inlägg
  • Blomma80

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Egentligen e det väl mest för att träffa andra preggosar, vet inte om man får lära sig så mycket. Det mesta läser man ju själv, å ni har ju varandra :) det e ju efteråt men har mest nytta av varandra, kan få tips å råd lr bara tröst å pepp :) vi har fortfarande en sluten grupp på fejjan som man kan skriva av sig på, även lägga ut kort som man inte vill andra ska se.

• Blomma80

Åh vad roligt med tittut, var där förra gången men den här gången blir det inget för oss tyvärr :(

• Blomma80

Vi har bugaboo å nu blir det den bugaboo donkey som syskon vagn. Har lite smått panik över om vi ska hinna få den tills bäbis kommer. De skjuter upp lanseringen hela tiden. Det där med vagn e skit svårt, finns så otroligt mycket att välja på...

• Blomma80

Mäh nu blev jag ännu mer nyfiken ju mamaizon :( å as avis vill oxå kolla plutt i magen. Tänk om man var rik då hade man haft en sån där maskin hemma å kikat jämt :)

• Blomma80

Tror inte man ska stirra sig blind på bf datumet då blir man knäpp tillslut :( Här i Vässan kan man få gå över mer än två veckor. Vet flera som inte blivit igång satta försen bf+18/19 så länge både barn och mamman mår bra väntar de hellre ut. Själv gick jag över tre dagar förra gången, de tre längsta dagarna i mitt liv kan jag säga. Så nu har jag bestämt mig på att fokusera på att jag får en november unge kort å gott ;)

• Blomma80

Jag har tyvärr tvättstuga, låter töntigt men vi flyger till Cypern tidigt på fredag morgon å då måste vi ha rena kläder :) sen e det massa packning å fix. Tänk vad mycket lättare de var å flyga utan barn... Nu ska vagn, blöjor, kläder, reseapotek, leksaker, nappar, underhållning till planet och solskyddskläder med. Ska bli skönt när vi väl e framme. Men ha en mysig lunch ni tjejor :)

• Blomma80

Hej hopp nu e vi hemma efter en underbar semestervecka :) Vilket lyx att bo så nära BB, skulle jag med vilja göra. Gidde känns flera mil bort :( Är riktigt nojjig att vi inte ska hinna in denna gången, förra gången tog det iof nästan 9h från första känningen, och bara 10 min krystvärkar. De säger att tiden halveras andra gången och det blir ju typ 4 h och då ska barnvakten hinna hit å allt... Ångest, japp....

• Blomma80

Ha ha, ja jämfört med dig skyrocket har jag ju nästan kryp avstånd ;) Den här gången ska jag i varjefall åka in på engång värkarna e täta. Förra gången fick jag värkar som höll i sig 1min var 3:e min från start men eftersom jag var först föderska trodde de jag överdrev när jag prata med förlossningen så jag fick rådet att ta en Alvedon å försöka sova?! När jag ringde nån kvart senare fick jag komma upp för att få en sovdos. Å då visade det sig att jag var öppen nästan 7 ;) så det blev ingen hemfärd för oss som vi hade trott, vilket resulterade i att vi inte ens hade kamera med oss, så alla första bilder e i kass mobil kvalité :P

• Blomma80

Vi har ju fortfarande semester så vi ska troligtsvis till Stockholm, men är vi hemma dyker jag upp :)

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011