Inlägg från: anette85 |Visa alla inlägg
  • anette85

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Måndag 16 maj kan jag föresten inte om det blir för sent på eftermiddagen, ska på första föräldragruppsträffen då kl 16. Vet inte hur jag lyckades förtränga det tidigare, det känns som att saker som rör graviditeten är nästan det enda som snurrar i huvudet just nu. :)

• anette85
    nillis 86 skrev 2011-05-06 19:29:32 följande:
    Vi fick själva se att det var en liten pojke såg snoppen klart och tydligt... hihi 
    Vad kul att ni fick veta könet, jag hade så gärna velat veta speciellt eftersom vi skulle på en stor loppis med massor med barnkläder helgen efter och då hade det ju hjälpt en del att veta kön men nu fick vi inte det så det fick bli lite blandade kläder. Våran BM som gjorde vårat RUL ville inte ens försöka titta. :(
  • anette85
    Limpan 83 skrev 2011-05-09 11:34:18 följande:
    Hej!

Som det ser ut nu kan jag alla dagar förutom nu på söndag.

Jag har haft en SKIT helg! Måste få klaga lite, är inne på min tredje dag med migrän :( Har haft det sen i lördags eftermiddag. Har sovit mig igenom dagarna och hoppasdes verkligen att det skulle vara borta idag när jag vaknade, men icke!! Tog mig upp nu för att få i mig något att äta samt dricka. Sen blir det sängen igen :( Äter en väldigt effektiv medicin i valiga fall men den får jag inte ta nu när jag är gravid. Så det är bara att stå ut med skiten. Känner just nu för att lägga mig ner och dö :( Ursäkta mitt neggo-onlägg men det känns verkligen skit! Ut och njut i värmen ni som kan!!!

Hoppas att ni har haft en trevligare helg :)
    Usch va jobbigt, hoppas det går över snart. Jag var själv förkyld förra veckan men det har gett med sig nästan helt nu. Min helg har varit bra, underbart väder ju så spenderade en stund på en filt i en park med kompisar igår eftermiddag och har varit ute på promenader varje dag.
  • anette85

Jag försökte kolla igenom tråden och se vad alla har skrivit om datum när vi kan träffas och jag kommer fram till att de flesta kan typ alla dagar på eftermiddagen. Jag har lite svårt om det blir må den16 allt för sent eftersom jag har en tid att passa kl16.00.

De som jag inte hittar något svar från är trz, skyrocket och AnnaS83, om jag inte har missat det. Vill ni vara med på en träff och i sånna fall när passar det?

• anette85
    J L skrev 2011-05-10 09:32:48 följande:
    Förbise förra inlägget... Jag var lite för "snabb/seg" innan jag såg vad skyrocket skrivit...

Tisdagen den 17/5 kl. 13.00 på Djäkneberget Cool
    Vad säger Ni om det?
    Det känns som om det måste väljas en dag för att det ska ske och inte rinna ut i sanden - så säg nu vad ni tycker och tänker! Glad

För er som vill veta mer om Djäkneberget kan besöka deras hemsida för mer info.
    www.djakneberget.se/
    Passar mig jättebra. :)
  • anette85
    skyrocket skrev 2011-05-10 23:54:39 följande:
    Mamaizon, tog prostafen när de var som värst men nu mer mår jag bara panikilla någongång ibland. Så det känns ändå okej.

Fyyy vad jag är förbannad på min jäkla svärmor. Var födelsedagsfika för sambon här i helgen och då visade sambon bilderna från rul för henne. Varpå hon sedan la ner de i sin väska. Sambon förklarade då att det var våra bilder och att han bara ville visa dom - hon plocka upp och gav tillbaka med kommentaren "trodde jag fick dom". Jaja, sånt som kan hända tänkte jag då sambon berättade det på kvällen. Men så idag när jag skulle plocka fram och titta på bilderna så är en borta. Kan ge mig fan på att den är kvar i hennes väska. Blir så förbannad! Den bästa bilden dessutom.

Hej gravidhormoner. Nä, borde nog sova.
    Jag känner hur jag blir irriterad bara av att läsa det här. Du får be sambon ringa upp henna och fråga om hon fick med sig en bild av misstag. Hoppas det löser sig iaf, bilderna är ju rätt svåra att ersätta om man nu inte vill lägga ut rätt mycket pengar för att göra ett nytt ultraljud.
  • anette85
    J L skrev 2011-05-11 11:18:57 följande:

Mamsens, jag har en liten fråga... *lost som jag är*
    Jag ska ju på RUL på måndag... men har tappat bort min info-broschyr (inte så smart kanske?)
    Men min fråga är: Är det på måndag som jag har chansen att få bilder på "Bebbs"???

Jo det är då. De tar bilder under undersökningen som ni sen får kolla igenom för att välja ut vilka ni vill köpa.
  • anette85

Jag har drömt om förlossningen i natt, två olika drömmar och ingen av dem gick så långt att bebisen faktiskt kom ut utan det var mer om att vara på förlossningen i tid. Tror jag oroar mig lite för det att man inte ska veta när man ska åka in så man åker alldeles för tidig toch får åka hem igen eller väntar för länge och får föda hemma eller i bilen eller nåt sånt.

Jag håller med om att tiden går fort, gick in i vecka 22 igår. Känns som det va rätt nyligt man satt där i veck 5-6 nåt och längtade till att åtminstonde komma in i vecka 20 så att man var halvvägs och ev hade fått börja känna på lite sparkar och fått lite mage.

Jag började på en shoppinglista igår för vad vi behöver köpa innan bebisen kommer och insåg att man har ju inte så stor koll på vad som kommer behövas när det gäller mindre saker, det stora som barnvagn och skötbord och sånt är ju självklart men iaf jag har mycket kvar att lära mig känns det som.

• anette85
    J L skrev 2011-05-14 11:07:22 följande:
    nej, du har inte missat något. Har inte berättat "historien" o min BM... men hon är slut som artist!
    Körd i botten och elak ända in i själen... *ryser*
    Låter sjukt jobbigt, om du inte är nöjd borde du byta, har för mig att man har rätt till det om man inte passar ihop med sin BM.

Jag har haft jätte tur med min BM iaf, gillar henne jättemycket.
  • anette85
    skyrocket skrev 2011-05-15 16:31:59 följande:
    Dagens positiva, har varit ute och cyklat, ätit mjukglass och kikat på mini-zoo ett par timmar. Det var välbehövligt för gravidhormonerna som varit lite bananas de senaste dagarna. ;) tyvärr känns det väldigt mycket i magen och ryggen nu så får vara sängliggandes ett tag. Jaja, det var det värt. :)

Jag vet inte om sambon hade planer på tisdag men isf kanske jag kan ta med hunden? Förutsatt att det är bra väder såklart. Han är lite bananas han med men snäll, haha. ;)
    För mig går det jättebra om du vill ta med hunden iaf, jag gillar hundar. :)
    Limpan 83 skrev 2011-05-15 15:29:31 följande:
    Jag fick jobbet!!! Är superglad nu! Men det betyder att jag tyvärr inte kan vara med på tisdag :(
    Grattis! Får man fråga vad det är för typ av jobb du har fått?

Sen en fråga om träffen, ska vi ta med eget fika till oss själva bara eller kan man köpa nåt där? eller kör vi nåt typ av knytkalas där alla tar med lite till alla? Eller ska vi bara träffas och prata utan att fika ens?
Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011