• J L

Höstbäbisar i Västerås, 2011

septembermamma2011 skrev 2011-08-29 09:43:16 följande:
    Jag fick en surprice babyshower igår av tjejjerna från mitt gamla voltigelag Hjärta (De är fortfarande aktiva.)
    De hade lejt en kompis till mig som ville ha med mig till ett fik, hon skulle bara lämna ett par byxor hemma hos nån kompis först Drömmer Totalt lurad blev jag när hela laget ropade "surprice" i lägenheten där kompisen med byxorna skulle bo.. Det tog en timme innan jag var mig själv igen haha.

Idag är det dags för första föräldrakursen, ska bli spännande!

Hur har er helg varit? 
    Guu va roligt med en sån överraskning! Hjärta
    (¯`°?.¸ ღ OktoberBäbis 2011 ♥ nattstad.se/mamaizon ღ ¸.?°´¯)
  • J L
    septembermamma2011 skrev 2011-08-29 10:22:25 följande:
    Skönt att få knäppa Maggan på näsan lite Cool

Har också första föräldragruppen idag, jättespännande Skrattande BM va dock osäker på om vi skulle hinna gå alla träffar (4 måndagar framöver) med tanke på hur mkt sd jag haft men vi märker väl Glad
    Bara å hålla tummarna på det bästa! Skrattande
    (jag erkänner - det var GRYMT skönt!)
  • J L
    mapena skrev 2011-08-29 10:58:30 följande:
    Vad roligt med en babyshower septembermamma! :)

Haha, Maggan är ett original hon :) bra ändå att du låg under gränsen, alltid skönt att slippa oroa sig för något sånt. Jag fick ju också göra trots att jag haft bra värden, och jag hade 4,2 på fastnade mage och 5,5 efter 2 timmar när jag druckit den där sörjan! Hoppas att du får ett UL och får se sessan igen, lika bra att hålla koll om du har högt SF och vill kolla.

Vi har verkligen haft fullt upp hela helgen, så det är därför jag varit inaktiv. Hela fredagen+lördagen handlade om kalas, fick mycket fina presenter och hade det trevligt med familjen. Fick en byrå som ska användas till sessans kläder, presentkort på IKEA och en amningskudde + mycket annat.

Idag blir det besök hos BM, om 1½ timme ska jag vara där. Sambon är hemma och vabbar med sonen idag eftersom jag skulle dit + att jag måste plugga som ett djur eftersom jag ligger en vecka efter. Fick ju inte mina böcker förrän i fredags, trots att jag började i måndags..
    Jo hon är ju en "one of a kind"! Flört
    Ett litet TUL vore inte helt fel... vill så gärna se henne igen GravidHjärta
     (vem vill inte se sin skatt i magen liksom??)

Vilka bra saker du fick! Så nu antar jag att det blir en tripp till IKEA snart då?? Flört
    Limpan 83 skrev 2011-08-30 11:12:13 följande:
    Hur var föräldraträffen igår för er som hade det?? Jag ska på min idag, är lite smånervös :) Ska till bm precis innan. Så det blir en riktig bebisdag. Vaknade dock med halsont så får väl trycka i mig några alvedon så jag ska orka med.
    Den var innehållsrik och intressant, måste jag säga. Men hade kanske sett att det varit lite mer ON än luddande fram och tillbaka...Men men.. Hoppas det går bra idag iaf.! Håller tummarna för dig!
  • J L
    melwin11 skrev 2011-08-29 12:28:41 följande:
    Hej tjejer!
    Inte varit så aktiv här sorry!
    Hoppas ni alla mår bra, själv har jag börjat vänja mig att vara mamma till världens skattHjärta
    ängtar tills ni andra har era skatter ute hos er!
    Tror jag hoppas nästa fika men om jag är välkommen kommer jag på näst följande med Melwin om det är ok?
    Har jag fått vänja mig lite mer vid att ha mitt troll här!

Hoppas ni haft en bra helg!
    Det är förståligt att du int är så aktiv - du är förlåten! Flört 
    Ja, snart är vi där allihop - med våra små skatter i famnen!
    Sjukt ändå hur fort allt gått... och för vissa är det bara en månad kvar, medan vi andra glatt får vänta lite mer...

Invänta fikan du, du är så välkommen vilket datum du än väljer! Hjärta
  • J L
    mapena skrev 2011-08-29 14:13:02 följande:
    Nu har jag avklarat dagens BM-besök för vecka 34+0! Alla värden var bra, hjärtljud 145 slag/min, SF 35 cm, BT 115/60, blodsocker 5,1, järn 128. Dock är det en envis liten busunge som bor i min mage, hon huserar nämligen på tvären och verkar inte ha en tanke på att vända sig med huvudet neråt. Så om 1½ vecka ska jag tillbaka och kolla hur hon ligger igen, har hon inte vänt på sig till dess så blir det samtal om åtgärd..
    Skönt att allt var bra - men jag hoppas att hon vänder sig tills dess. Mindre kul å behöva "oroa" sig för en vändning... hualigen. Jag håller tummarna för dig!
  • J L
    Hey Mamzens!

Nu har vi ett slutet litet rum att samlas i, (för de lite mer privata frågorna) m.m. Sen även för fikadagarna framöver, jag tycker att det känns lite "osäkert" att lägga ut all info i det öppna forumet då det faktiskt finns människor där ute i vida världen som inte "unnar" andra lycka och framgång...

Jag hoppas att Ni ska trivas! Hjärta //Mamaizon

http://www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/mamzens-vasteras-2011-432

(innan ni kan se allt innehåll - måste ni gå med i gruppen, och godkännas (säkerhetsåtgärd) )
  • J L
    Limpan 83 skrev 2011-08-30 13:11:59 följande:
    Bra initiativ Mamaizon! Där kanske man även vågar lägga upp en bild på sin lilla sen när de är här :)
    Precis min tanke! Solig
  • J L
    melwin11 skrev 2011-08-30 15:44:01 följande:
    skönt att jag är förlåten!

Härligt initiativ med sluten grupp, då kan jag slänga upp en bild på mitt mirakel:)
    Tack!
    det ser jag/vi fram emot! Skrattande
  • J L
    mapena skrev 2011-08-30 16:11:28 följande:
    Hehe, vi har faktiskt redan varit iväg till IKEA och handlat upp presentkortet, blev bl.a. skoskåp till våran klädkammare. Håller på att boar här fullt nu, organiserar klädkammaren och viker ner små babykläder i byrån :)

Bra initiativ med gruppen!
    hahah jaså??
    Men va skönt å få dona lite... skulle sj ha gjort det igår, men var helt död. låg och sov typ hela dan på soffan. hehe.. lite piggare idag, som tur är - för jag hr liiite saker som måste göras.

Tack! Hoppas nu att alla ska trivas bara!
  • J L
    nattoo skrev 2011-09-06 12:28:25 följande:
    åh spännande!
    jag önskar veckorna kunde gå lite fortare hatar att gå hemma och vara sjukskriven bara, vad fördriver ni tiden med som också går hemma? ge mig något tips :)
    Fixar och donar lite. Tar det mest lugnt då jag inte orkar så mkt. Men en sväng till affären, en fika osv. hjälper emot tristessen. Plus att jag börjat sy! hahaha Hör på den, va? Solig "Flitiga Lisa"
    septembermamma2011 skrev 2011-09-06 16:04:16 följande:
    Idag har vi varit på förlossningen och stoppat värkarna som kom inatt. Hade ju BM-besök imorse och hon tyckte inte riktigt bebis låg som den skulle och det hade hon rätt i.. 

På ultraljudet visade det sig att bebis låg på tvären så vi blev nerskickade till förlossningen för ett vändningsförsök.
    När vi kommit ner dit hade bebis hunnit lagt sig med huvet upp och fötterna ner så det blev till att bli sprutad med bricanyl sen fick det stå 2 läkare och knuffa runt bebis i magen :P 

Vändningsförsöket lyckades och mina sammandragningar fortsatte direkt komma var 4:e minut trots bricanylen så förhoppningsvis kommer värkarna snabbt igång igen Glad
    Ojoj! Här går det undan! *håller tummarna* att allt går bra!
  • J L
    Kaffe Ang. fika: Skriv i Forumet: Fika
    Så slipper vi hålla kolla på två ställen och tappa bort någon.

Hjärta//Mamaizon
  • J L
    nattoo skrev 2011-09-06 18:24:43 följande:

tack för alla tips :) ojj sy det var inte dåligt, det skulle jag också vilja lära mig, men jag har ingen symaskin :( men jag kan ju börja sticka kanske :)

hon är beräknad den 23 oktober så det är ett tag kvar :P

när var det ni skulle ha fika jag vill jättegärna hänga på om jag får :P

Äsch, vem behöver en maskin?? Flört Jag kör för hand. Solig

Klart du får hänga på... det är imorgon kl. 17.30
    vi möts utanför punkt (stora entrén)
  • J L
    Nya och hjärtligt välkomna medlemmar!
    Jag vet att Ni ansökt om medlemskap i den slutna tråden, men har inte "vågat" acceptera era ansökningar pga. olika faktorer. Dels att vi (jag) skaffade ett slutet forum , var för att ingen i gruppen (som vi känner) skulle känna obehag om att tex. lägga ut bilder på barnen osv. Ni förstår säkert hur jag menar. Då vi inte vet vilka Ni är osv. så är det nog bättre att avvakta fram tills dess att vi har ett ansikte på Er och vet vilka Ni är, så att det inte visar sig att någon av Er är något "troll" eller dylikt. Jag tänker bara på allas komfort och säkerhet.

Jag hoppas att alla håller med om tankegången och att ingen tar illa vid sig... Hjärta//Mamaizon
  • J L
    Bettan L skrev 2011-09-07 14:13:44 följande:

Mamaizon: Förstår er!

Jag tänkte hör om eran fikaträff? Även fast jag är ny så vill jag jätte gärna följa med er imorgon, om det går bra? Även fast man är blyg kanske man måste sattsa lite för att träffa nya vänner :P

Självklart är du mer än hjärtligt välkommen imorn! Kaffe
    kl.17:30 utanför Punkt (stora Entrén)
    Du har inget att vara rädd för - vi bits inte! Flört
  • J L
    Limpan 83 skrev 2011-09-07 14:28:12 följande:
    Mamaizon: Håller helt med! Inte av elakhet utan just för attman vill känna sig trygg med vilka som har tillgång till ens bilder.

Bettan: Klart att du ska med imorn! Vi är supersnälla :) Kul att få prata med andra som gravida tycker jag :)
    Va bra att det inte var ett "feltaget" beslut.
  • J L
    nattoo skrev 2011-09-07 16:49:32 följande:
    ojj förhand det var verkligen inte dåligt :) jag skulle vilja sy ett lapptäcke är det någon som gjort det?
    det kanske är för svårt att göra förhand? :)

ja jag förstår men jag kommer på fikan imorgon :) vore jättekul!

Mamaizon: vi har setts i föräldragruppen va? så jag känner igen dig iaf :) slipper jag vara helt vilsen :P
    Jo, jag har sytt ett lapptäcke, även lappkudde! Men det var på maskin, och rätt svårt, de första bitarna iaf. men sen rullade det på!

Va roligt att du kommer! Skrattande
  • J L
    skyrocket skrev 2011-09-07 18:10:13 följande:
    Fy vilket tufft dygn jag haft. Fick onda sd och förvärkar/pinvärkar igår em. De kom oregelbundet till midnatt typ då jag började klocka dom med 3-10 min mellanrum. Vid halv fyra ringde jag förlossningen som tyckte vi skulle avvakta då de inte gjorde extremt ont. Duschade, låg med värmedyna och åt lite innan vi ringde tillbaka vid 7 tiden och fick komma in. Var knappt öppen något alls och tappen är knappt påverkad. BITTER. Fick bricanyl och så gjorde de massa kontroller bla ul, vul och ctg. Men det verkar inte som att bebis kommer än på ett tag. Både skönt och väldigt frustrerande.

Är fortfarande förkyld så kommer inte på fikan imorgon..vill ju inte smitta er fina mamaz!
    Men usch å fy! Nu får du ta och krya på dig vännen! Hjärta
  • J L
    septembermamma2011 skrev 2011-09-08 11:05:43 följande:
    Åh jag blir galen, har fastnat i latensfasen efter att de fick stoppa värkarna vid vändningen i tisdags. Vill ju att det ska braka loss ordentligt nu!

Order från förlossningen att vila, äta, vila, äta, ta ett bad osv. Bara ladda. De trodde inte det skulle klinga av iaf men hur länge ska man gå med små halvdana värkar?! SUCK! Kräks
    Hoppas på det bästa och håller tummarna!
Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011