Inlägg från: Limpan 83 |Visa alla inlägg
  • Limpan 83

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Hur var fikaträffen?? Vilka var diskussionsämnena?

Nessie: Jag är också helt slut efter jobbet. Började på mitt nya jobb igår. Ska vikariera som arbetsterapeut hela sommaren. Där jag är är vi väldigt underbemannade (som vanligt) och har fått in massa nya patienter. jag är helt gråtfärdig när jag kommer hem. Jobbigt när precis ALLT är nytt också. Jag vill ju kunna allt från början :)

Var hos min BIM imorse. Fick lyssna på hjärtat. En livlig liten kille har vi därinne. Hjärtljuden låg mellan 150-160. Blodvärdet var riktigt bra, hade 130! Tog även ett urinprov som jag ska få svar på sen.

• Limpan 83
    Nessie99 skrev 2011-06-18 07:29:14 följande:
    Limpan: Tyvärr så kan vi inte hålla på lika mycket som förr. Är man underbemannade som ni, eller under en deadline som vi, känns det ju svårare att ursäkta sig med att man behöver pauser ibland... Har de förståelse på jobbet för din graviditet?
    Kul att du fick höra hjärtljud! Vi pratade om bl a det, som Mamz skrev i sin blogg, om hjärtljud och pojke vs flicka.
    Vad fick du på livmodermätningen förresten? Jag fick 20 cm i v24, är det bra tro? Hon (BM) tyckte det var lite, men att jag säkert skulle 'komma ikapp'. Fick du mäta annat också?
    Hoppas vi ses nästa gång, i slutet av månaden! :)
    Nästan ingen på mitt jobb vet om att jag är gravid. Men jag får nog berätta det snart så kanske de får lite mer förståelse.

Min BM mätte inget på mig denna gången. Men det gör hon nog när jag ska dit i juli, är i v. 24-25 då.

Jag längtar också till den 29:de :)
  • Limpan 83
    Blomma80 skrev 2011-06-21 20:54:25 följande:
    Carema i city
    Där går jag med :) Har du fått tid till någon föräldragrupp? Vi fick precis det. Ska gå på första mötet den 16/8.
  • Limpan 83
    Nessie99 skrev 2011-06-21 21:24:21 följande:
    Limpan: Pirrigt det där att berätta det på jobbet. De är säkert snälla mot dig när de får veta :)
    haha ja jag har tar några i taget. Berättade för tre stycken idag. Alla tog det bra, tror jag iaf :P

MEN, jag tror att jag börjar få foglossning eller något annat skit! Om jag går längre sträckor så får jag fruktansvärt ont på utsidan av vänster ben. Börjar i höften och en bit nedåt. Haltar som en gammal kärring och måste vila och ta pauser. Nu sitter det fortfarande i sedan jag gick hem från bussen för över en timme sedan. Suck.... inte vad jag behövde just nu :(
  • Limpan 83

Skyrocket: haha det där känner jag igen. hade också en riktig deppdag igår! Dels för att jag hade så ont i ryggen och undrade hur sjutton jag ska klara av att jobba hela sommaren på mitt nya jobb. Är arbetsterapeut och där ingår det en del lyft och förflyttningar när vi ska göra bedömningar av patienter. Sen kände jag mig precis som du, tjock och ful! Men sedan kan jag vända helt nästa dag och tycka att min gravidkula är underbart snygg ;) Det där varierar verkligen från dag till dag. Stackars våra karlar :P

Mamaizon: Ja det där med ryggen känns igen. Såfort man ansträngt sig minsta lilla så straffas man dirkekt. Hoppas att det går bra att jobba ändå. Du får försöka ta det lugnt. Vet själv att det är lättare sagt än gjort.

Midsommar blir en lugn tillställning. Vi ska äta luch med sambons föräldrar. Sedan blir det väl lite dans runt stången, eller ja, försök till dans :P Kvällen är under planering :)

Välkommen Madde!! Hoppas att du kan komma på nästa träff!!

• Limpan 83

Haha skönt att se att dte klagas lite, för det var precis det jag tänkte göra :P
    Har åkt på någon typ av magsjuka antar jag. Känsliga personer läs ej resten!!!! :) Har vattnig avföring, och då menar jag vattnig!! Bara rinner ur mig. Var nere i tvättstugan idag och då kändes det som att jag kissade på mig en skvätt, fast därbak. Känns verkligen skoj nu när det är midsommar och vi ska fara runt. Är rädd att det ska smitta också... så får kanske lov att vara hemma :( Fått ett stort munsår också. Allt på samma gång. kanske tyder på att jag har någon infektion i kroppen? Jaja.. ska inte klaga mer nu haha.

Hoppas att ni får en härlig dag i dag!! Kram

• Limpan 83

Hejsan!! Varmt är det!! Svårt att hitta svalka. Det är bra med mig förutom att jag är väldigt trött när jag kommer hem från jobbet. Jag blir med på fika imorn om jag orkar. Ska verkligen försöka Så vi ses imorn!

• Limpan 83

Ledsen att jag inte kom igår. Var så fruktansvärt trött när jag kom hem vid 17 efter att ha varit borta på jobb i 10½ timmar. Stupade i säng såfort jag kom hem. Men nästa gång ska jag verkligen försöka ta mig ner på stan!! Behöver få prata av mig lite igen känner jag :)
    Hoppas att ni hade det trevligt {#emotions_dlg.flower}

• Limpan 83

Mamaizon: Spännande :) Ska ni ta reda på könet då också? Vi fick en tid den 16 augusti... långt kvar :( Men var den enda lediga tiden som passade.
    Jag är så dålig på att skriva. men jobbet tar all min tid. Är fruktansvärt trött när jag kommer hem på kvällarna. Så jag orkar bara med det jag måste göra. Men kikar in här ibland iaf :P När är det dax för nästa fikaträff?

• Limpan 83
    J L skrev 2011-07-11 13:48:38 följande:
    Mamzens!
    Snälla, Ni som VET vad Ni ska få för ögonsten, kan inte Ni göra testet (självkalrt ni andra också) och se om det stämmer?? *nyfiken* Är så nervös inför morgondagen!! *iiih*

www.familjeliv.se/Forum-2-37/m59926356.html
    eller
    www.nattstad.se/Mamaizon?id=1750143

Hjärta //Mamaizon
    Jag fick pojke på alla test jag gjorde och vi väntar ju en liten kille :) Så på mig har det faktiskt stämt :)
Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011