Höstbäbisar i Västerås, 2011
Va ett tag sen jag var in här men nu har jag läst in mig i tråden igen. Va kul att det verkar gå bra för alla men BM besök osv. Själv var jag på ett i måndags och magen var då upp i 28 cm, precis på övre strecket. BM gissade att jag inte skulle få en liten bebis iaf men min mamma fick också den gissningen, att jag skulle va en kille på över 4 kg och sen fick hon mig, en liten tjej på 2,8 kg istället så.
Jag går in i tredje trimestern och vecka 28 idag. Sjukt vad tiden har gått fort men ändå känns det som att det är så länge kvar. Jag har åkt på foglossningar som jag har känt av i 2-3 veckor nu men sen några dagar tillbaka har det varit riktigt besvärligt. BM sa att jag ev skulle få akupunktur om det blev värre.
När det gäller shopping beställde vi faktiskt vagnen i slutet av förra veckan, blev en Urban Jungle singel vagn med både sitt och ligg del. Känns jätteskönt att äntligen ha gjort det, på barnens hus sa de att det kan ta upp till 3 månader om leverantören inte har vagnen hemma så vi kände att det va lika bra att få det gjort så att den förhoppningsvis har hunnit komma. Man behöver ju inte hämta ut den för än bebisen har kommit om man inte vill.
Vi har fått jättemycket begagnade kläder plus att vi har köpt en hel del nyare begagnat för 5-10 kr plagget så känner mig någorlunda klar med kläder om man nu kan bli det. Jag kommer inte köpa nåt mer iaf före bebisen är här. Sen badbalja och stol till bilen har vi fått köpa jättebilligt av sambons syster. Resten får vi ta eftersom, lär nog bli en stor ikea runda om en månad eller två.
Jag kommer nog tyvärr inte kunna vara med på nästa träff heller då vi åker upp till mina föräldrar i norrland imorgon.
Nu börjar man ju verkligen inse att det kan hända när som helst, jag har ungefär 4 veckor kvar själv till min BF.