Höstbäbisar i Västerås, 2011
Limpan: Pirrigt det där att berätta det på jobbet. De är säkert snälla mot dig när de får veta :)
Limpan: Pirrigt det där att berätta det på jobbet. De är säkert snälla mot dig när de får veta :)
Blomma: Barnmorskemott. i Viksäng går jag på, hos en rätt harmlös BM :)
Svalkande fotbalsam på fötterna!! Såååååååå sköööööönt!!! :))
Välkommen hit madeleine!
Ja, så väldigt! Nu ska jag väl ändå kunna sova utan att kollapsa av trötthet vid midnatt?! På tal om, dags att sova!
Natt på er!
Limpan: Med såna ansträngningar på jobbet är det inte undra på att du har ont! Om du dessutom har foglossning lär ju inte dina tunga lyft hjälpa så mycket... Finns det nåt sätt du kan få slippa det? Prata med din BM om du kan få träffa en sjukgymnast, som kanske kan hjälpa dig. Lider med dig Limpan!
Åh tjejer, vad jobbigt det här börjar bli... Känner inte igen mig själv längre.
Igår fick jag jättesug på mat, att äta vad som helst, bara jag fick proppa i mig. Som tur var fick jag endast tag på fem st mariekex och lite vatten, sen försökte jag koncentrera mig på annat. På jobbet är jag jätteparanoid och tror att jag kommer få sparken när som helst för minsta lilla misstag eller om nån råkar kolla snett på mig. Sist , men inte minst, känner jag mig så oerhört korkad! Jag minns knappt hur gårdagen såg ut eller vad jag gjorde och alla "bollar" jag brukar ha i luften klarar jag inte av att 'jonglera' längre... Känner mig helt slutkörd! Hoppas verkligen att det bara är en fas, för så här vill jag inte ha det!
Madeleine, du som har gjort det här förut, går det över innan födseln?
Nä, madeleine har rätt, sju kilo är vad du bör ligga på nillis, du är ju två veckor före mig också väl? Men kroppen förändras ju nåt fruktansvärt. Finnar är inte roliga, minst av allt de hormonella. De går inte att tvätta bort lika lätt som ytliga finnar. Hade såna i tonåren så vet hur jobbigt det är. Om det tröstar nåt tyckte jag inte att de märktes av nåt när vi sågs sist :)
Limpan: Jag har också haft det lite struligt med magen, men kopplar ihop det med järntabletterna. Du kanske inte har börjat ta såna? Hursom hoppas jag för din skull att det är tillfälligt :)
Inte på världens bästa humör idag. Ångestfylld irritation. Skippar vår rendez vouz idag, för allas trevnad, men boka in er som passar bäst, så anpassar jag mig efter det. Kram på er