anette85 skrev 2011-05-12 11:05:00 följande:
Jag har drömt om förlossningen i natt, två olika drömmar och ingen av dem gick så långt att bebisen faktiskt kom ut utan det var mer om att vara på förlossningen i tid. Tror jag oroar mig lite för det att man inte ska veta när man ska åka in så man åker alldeles för tidig toch får åka hem igen eller väntar för länge och får föda hemma eller i bilen eller nåt sånt.
Jag håller med om att tiden går fort, gick in i vecka 22 igår. Känns som det va rätt nyligt man satt där i veck 5-6 nåt och längtade till att åtminstonde komma in i vecka 20 så att man var halvvägs och ev hade fått börja känna på lite sparkar och fått lite mage.
Jag började på en shoppinglista igår för vad vi behöver köpa innan bebisen kommer och insåg att man har ju inte så stor koll på vad som kommer behövas när det gäller mindre saker, det stora som barnvagn och skötbord och sånt är ju självklart men iaf jag har mycket kvar att lära mig känns det som.
*s* Jag har också haft en massa konstiga förlossningsdrömmar... jätte wierd! Drömde inatt att jag födde en mulattbebis - jättesöt! Och så visste jag inte hur detta hänt, eftersom att varken jag eller pappan är bruna i hyn... men vi vart iaf jätteglada... *s* snacka om konstiga saker...
Åh v.22, jösses! Va spänannde! Oj, har du börjat med en lista?? ahhaha ojojoj..kanske skulle vara bra och börja med, för min del också? Det är ju som du säger: alla stora saker är ju en självklarhet liksom... tur jag har en gubbe som varit med förut!