Inlägg från: Limpan 83 |Visa alla inlägg
  • Limpan 83

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Vi kommer på fikat 25/8 Solig

madeleinenaaw
    Nessie99
    Geraldine
    nillis 86 
    Mamaizon
    skyrocket
    Limpan83

• Limpan 83

Ni är förlåtna Ta det lugnt och vila ikväll. Jag ska strax röra mig neråt stan. Hoppas att vi blir några stycken iaf!!

• Limpan 83

Nessie: oj nu närmar det sig med stormsteg :)

Mamaizon: Härligt att höra att det såg så bra ut! Precis som du misstänkte ju ;) Bara stå på dig! Men, det gör mig lite orolig. Jag har legat ganska högt i sockernivå när jag varit hos bm. Första gången hade jag 8,4 och då hade jag inte ätit sen lunch och kl var 16.... hon frågade mig om jag verkligen inte hade fikat nyligen men det hade jag ju inte. Nu andra gången var det lägre, 5,3 eller liknande. Men jag tycker ändå att det är konstigt. Sen på svaret om blodtyp osv så visade det sig att jag hade erytrocytantikroppar -M. Men inte heller till det fick jag någon vidare förklaring mer än att- ja det kan bli så ibland, jag vet inget om det. Har läst på nätet och sett att det kan i några få fall vara allvarligt. Tycker inte att min bm tar saker så allvarligt... men är kanske mest jag som är nojig!

Septembermamman: Skoj med babyshower!! Fick du något fint då?

• Limpan 83

Septembermamman: Superfina saker! Kul att de har haft en tanke bakom :)

• Limpan 83

Hur var föräldraträffen igår för er som hade det?? Jag ska på min idag, är lite smånervös :) Ska till bm precis innan. Så det blir en riktig bebisdag. Vaknade dock med halsont så får väl trycka i mig några alvedon så jag ska orka med.

• Limpan 83

Bra initiativ Mamaizon! Där kanske man även vågar lägga upp en bild på sin lilla sen när de är här :)

• Limpan 83

Var hos bm igår. Mina värden var bra, hjärtljude på killen låg på 160, han ligger alltid högt :) Antar att det är en riktig buse därinne :P Sf måttet var 28 nu i v. 32. Tycker själv att det är så litet men bm säger att det är helt normalt. Han följer sin kurva och det är det viktigaste.

Sen var det även föräldraträff. Det var skoj. Mycket bra diskusioner och bm som höll i den var duktig. Men oj så verkligt allt börjar kännas nu.. nu är det faktiskt inte så långt kvar!!

Sen har jag gått och blivit sjuk. Svinont i halsen, kan knapt svälja eller prata och feber. Så nu går ju inte dagarna fort precis :(

• Limpan 83

Spants: Vilken vecka är du i? Hur känns förvärkar?? Själv har jag en massa sd hela tiden. Men undrar hur man vet när man får en förvärk!?

Hoppas att du inte har det för besvärligt.

• Limpan 83

Nillis: Tänkte höra med dig eftersom du vart på den där informationsträffen som förlossningen har på vårdskolan när de har den? Är det på onsdagar jämna veckor kl 18-20? Var ligger den gamla vårdskolan? Är det på sjukhusområdet?

• Limpan 83

Ok tack tjejer. Något säger mig att det är ingång 21... Tyckte ni att det var intressant? Fick man titta på en film eller hur var det?

• Limpan 83

Bettan L: välkommen hit. Bor du också i Västerås?

Nattoo: Jag är numera också hemma på dagarna och tycker de går sjuuuuukt långsamt!! Vill göra så mycket men saknar både kraft oh fanasi. men jag försöker ha något inplanerat varje dag. Te.x gå på stan, fika med en kompis, luncha med någon, åka till Ikea, tvätta, städa osv. Men tiden kryper verkligen fram. Hur lång har du kvar till BF?

• Limpan 83

Mamaizon: Håller helt med! Inte av elakhet utan just för attman vill känna sig trygg med vilka som har tillgång till ens bilder.

Bettan: Klart att du ska med imorn! Vi är supersnälla :) Kul att få prata med andra som gravida tycker jag :)

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011