Inlägg från: skyrocket |Visa alla inlägg
  • skyrocket

Höstbäbisar i Västerås, 2011

J L skrev 2011-08-01 16:20:25 följande:

Åååh den har jag köpt! Plus den med Luftballongen! Solig

Va roligt å höra att Ni börjar få ordning och reda i hemmen! *ler* Solig Sj håller vi på fortf. med "uppackning"...det gick bra, fram tills dess att jag kom på den brilljanta idén att vi skulle köpa en nya soffa, en till, en större!
    HAHaHahah
    Ja, visionen var bra, men utförandet inte lika bra... Men det börjar sakta men säkert bli något av detta!

Var hos BM idag...Tjaffsade lite pga. delade åsikter.. men men... inte mkt att hänga läpp över.
    Allt såg iaf bra ut, och det är ju det som är huvudsaken... Och förra gångens resultat var strålande (igen) Fick också, ÄNTLIGEN, reda på mitt SF mått.. HAHA jösses! Fick tre siffror, inskrivning: 20, gången därefter 23 och denna gång: 32! *asg* Jag undrar vart detta kommer sluta... jösses! BM,  Hon sa de "Ditt mått är lika som för dem i v. 32 (alltså 1mån mer!) eller för dem som väntar tvillingar! Och inget av det stämmer ju på dig..." Hon har ju förvisso rätt, att inget av det stämmer.. men jag tror det bara är en kraftig tillväxtfas, inget annat.

- Hur är Era SF mått?? Kul å jämföra lite Solig

Jag: v.28 (27+5) SF: 32

Hjärta//Mamaizon

Hihi jag har också fått för mig att vi ska köpa en ny soffa...en större... men än har jag (okej vi) inte hittat någon som passar. Får kika vidare. Flört Vad har ni köpt för någon? Det smidigaste för oss vore en divansoffa som även är bäddsoffa. Så slipper vi konka fram gästsängen såfort någon vill sova här. Vore så praktiskt. Men de kostar ju en del...

Oj vilket SF mått! Men bara du följer "din" kurva är det ju lugnt. Glad Jag ska till BM igen på måndag och mäta magen men sist (2 veckor sen) så hade jag 27 i vecka 27+ om jag inte minns helt tokigt nu. Spännande att se om Ärtan vuxit massor eller snarare magen.. Känns som att jag har så väldigt liten mage jämfört med alla andra. Kanske bara är jag som tycker...hehe. Oskyldig

Hjärta  
  • skyrocket
    J L skrev 2011-08-01 16:38:14 följande:
    Hade en 3-sits KLIPPAN sedan tidigare, och nu köpte vi en 4-sits! Så nu har vi 7-sits! *asg* (båda går å sova i - kalas bra!)

hahaha Ja eller hur!? Hur sstort som helst!
    Då ligger du ju rätt bra till om du hade 27 i v.27! (iaf vad hon sa till mig idag) Hoppas allt går bra på måndag och jag tror nog inte att du ska "oroa" dig för strl. Du har ju en supersöt mage! VI KAN BYTA!? *s* Flört
    Jahaja, det var iofs smart! Vi har en ektorp 2 sits, liite litet. Så det får bli något större...och bekvämare Flört

Men äsch, din mage ser inte så stor ut ändå. Tyckte jag iaf inte när vi lunchade. :) Hehe, tack vad söt du är! Men man är ju lite nojig (inte så lite alla gånger..) och så har jag fått för mig att bebis inte växer som den ska eftersom magen är så liten. Men jag får väl tacka min lyckliga stjärna att magen inte är enorm än iaf. Skönt att kunna ta på sig sina strumpor utan problem. Hehe. :P

Kikade in på din presentation för första gången idag, super fin!!! Och va kul med datumen och de, jätte gulligt. Det har du gjort bra. :)    
  • skyrocket
    Nessie99 skrev 2011-08-01 16:49:52 följande:
    Ja luftballongen är ju för gullig! :))

Tycker du ska vara glad att du har större mått, då får ju bebben mer plats att sprattla omkring!
    Hade 29cm i v30, så prick på kurvan tydligen. Men jag tycker inte att det är hälsosamt att snöa in sig på siffror alltför mycket. Tycker vi är toppsnäckor allihop! :D
  • skyrocket

Nessie, vagnen ser ju superfin ut!!! :)

• skyrocket

Mamaizon, hoppas du kryar på dig fort!!

Septembermamma, härligt med båttur. Otroligt lugnande att glida runt på vattnet, förutsatt att det inte är storm. Hehe. ;)

Här har jag fått någon sorts allergisk reaktion...ingen aning på vad och skumt nog är det bara massa prickar i nacken. Kliar och svider :( baddar med kallvatten och ska hälla i mig starkt svart kaffe. Hoppas det ger med sig snart, blir tokig.

• skyrocket

Prickarna har blivit lite bättre men några envisa jäklar är kvar. Jaja. De försvinner nog snart. :)

• skyrocket

Vad är PUPP? De envisa prickarna är fortf kvar men kliar inte lika mycket längre. Ska ta upp de med bm på måndag.

Har fått hem nya papper från FK nu eftersom jag är arbetslös..skrev med ett långt brev som förklarar varför osv. Hoppas de kan räkna min SGI på tidigare anställningar...men annars får jag väl lägsta iaf. Alltid något i guess.

Ni andra arbetslösa, är ni inskriva hos Arbetsförmedlingen och söker jobb via dom? Jag är inskriven via hemsidan men inte via kontor, måste jag skriva in mig på ett kontor också? Hatar verkligen Arbetsförmedlingen, känns så ovärt att vara inskriven där. Tror faktiskt jag har större chans att få jobb genom att själv söka tjänster då jag vill och på mina villkor än med "hjälp" av Arbetsförmedlingen..men det kanske bara är jag? ;)

För övrigt har jag och hunden varit på lååång promenad i solen, skönt! Han är dock helt utslagen nu och jag med men det var det värt. :) ska laga mumsig middag sen och försöka att verkligen NJUTA av livet, solen och vår Ärtis. :)

Ledsen för långt inlägg. Hehe.

• skyrocket

Blomma80, jag har också ångest för att inte hinna in. Bor ända ute i Hallsta...tar typ 35min in till förlossningen. Är första barnet så det boorde inte gå så fort men man vet ju aldrig. Jaja, det ordnar sig. ;)

• skyrocket
    Nu har jag varit hos BM igen och from nu kommer jag gå dit varannan vecka.

Allt såg så bra ut så, har gått upp 7kg sen plus (lite mycket tycker JAG), sf 29, ♥ 150, blodtryck 125/70 och ännu lite sämre järnvärde...men jag har fuskat massor med tabletterna, får bättra mig. Bebis låg just nu med huvudet neråt och kroppen rakt upp eller liite till vänster..men hon trodde att bebis skulle flytta sig massor innan den väl fixerar sig. Allt som allt, perfekt. Eller som BM sa "du har en exemplarisk graviditet".. haha, kände mig lite mallig då. Sen kom vi in på mitt tidiga förlossningsbesök och sånt, men äsch Flört 

Jag gillar verkligen min BM..hon kan vara lite burdus och rättfram men tror det är precis rätt för mig. Skulle hon vara daltande skulle jag nog gå in i mina gamla hypokondriker-vanor och bli helt söndernojjig. Hehe.

Jag kommer på torsdag (förutsatt att inget händer som stoppar mig, typ kärnvapenkrig eller något i den stilen Flört   

Hjärta 
  • skyrocket
    nillis 86 skrev 2011-08-08 10:20:04 följande:
    Jaha då har man vart på ullared och inhandlat massor med saker.. har nästan allt nu.. tror jag

Mamaizon:Fick inbjudan till föräldragruppen i dag är samma som ni ska gå på=) 

Va kul med besök på Ullared, ser fram emot att höra om det på torsdag! (för jag antar att du kommer?)
Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011