Inlägg från: Nessie99 |Visa alla inlägg
  • Nessie99

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Ok, confession time: är nere och sur för att sambon antagligen inte kan komma till första föräldragruppen nästa vecka för att han har så mycket på jobbet... Jag förstår ju att han är stressad, men mina hormoner har mindre förståelse. Tänk att en sån liten skitsak kan förstöra så mycket! Jag är ju vuxen och kan gå själv, men fy, jag vill ju inte! :(
    Nåja, ledsen att jag inte kom igår, men vi ses ju efter semestern hoppas jag. Kram på er!
    / En deppig Nessie

• Nessie99

Geraldine: jag hade kunnat föreslå att vi går med på varandras, men man får ju inte ta ledigt från jobbet hur som helst. Du kanske känner nån annan som kan gå med dig? Syskon? Mamma?

Blomma: hur var det första gången? Lika jobbigt som det låter, att gå själv?
    Allt jag vet är att man har rätt till tillf. föräld.penning och att arbgiv inte kan neka dig att gå. Hur ofta till BM? Inte så mycket än så länge, blir ju mer sen.
    Gillar din avatar förresten! :)

• Nessie99

Du har så rätt så, jag har ju redan en mammagrupp :)
    Tack, känner mig faktiskt lite bättre nu.

Jag vet ju att FG inte ger honom något, han har ju gått förut, men han gick ju inte med mig... Kanske just där skon klämmer - att det är något vi inte kommer göra tillsammans.
    Får hajpa ner det lite. FG är inte så viktiga! Finns ändå så många andra saker vi kommer göra ihop. Som köpa barnvagn t.ex. :)

• Nessie99

Du kanske vill följa med mig Nillis? Så kan vi gnälla efteråt om hur meningslöst det var? ;)

• Nessie99

Har fått en massiv spurt i magomfånget den här veckan! Det verkar hända i etapper för mig, ingen jämn växt här inte!

FG var bra och lärorik, men vi diskuterade mest saker jag redan visste (för att jag hade läst på).
    Det bästa var förstås att sambon dök upp efter halva tiden :) Jag var fö inte den enda som var där själv, det var en del andra som inte kunde få ledigt från jobbet. Glad att han var där för att höra en del åtminstone.

Bara några dagar kvar till semestern nu! Åker ju bort och missar träffen, men jag har ju min FL-app för att kolla hur allt går för er :)
    Ingen annan som reser bort nu i sommar?

• Nessie99

Hjälp nillis, v29! Går in i v28 om två dar, det är ju inte långt kvar nu!
    Kul m bvagnen, är ni nöjda? Vet inte hur en nestor ser ut...

• Nessie99

Var hos BM nu, har börjat höra mina hjärtslag i öronen nu, det dunkar så kraftigt. Helt övertygad om att mitt blodtryck hade gått upp, men det hade gått ner! Kollade min vikt och SF också och även om magen ligger perfekt i kurvan så har jag gått ner två kg sen inskrivningen! WTF?! Bäbisen mår bra iaf, det är ju huvudsaken. :S

• Nessie99

Fick (ja, helt gratis!) en Emmaljunga mjuklift av en kompis igår, så det blir en Emmaljungavagn för oss då! Vi har sneglat en del på City Cross, hoppas hitta en i matchande kakigrönt nu :)
    Idag åker vi iväg på semester, så ni får ha det riktigt trevligt på nästa träff och så ses vi gången efter det. Sköt om er nu mamas, vi ses! Kram o

• Nessie99

Anette: Vi ska ordna intyget på familjerättsbyrån i aug/sept. Är det samma ställe som soc.kontoret? Aldrig varit där förut... men det ska tydligen inte vara några problem med tider fick jag veta när jag ringde i juni.

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011