BVC -hörseltest 4 åring
Jag undrar om era barn blir hörseltestade på erat bvc vid 4 års ålder och hur de gör det då?
Jag undrar om era barn blir hörseltestade på erat bvc vid 4 års ålder och hur de gör det då?
Här gör man så att de får hörlurar på sig, sen får de en bricka med pinnar och en skål. Sen sa sköterskan att varje gång du hör ett pip ska du lägga en pinne i skålen.
Ok, de säger att de inte kan göra det dit vi går..
Här gör de bara det på barn där man misstänker att det är något fel. Och jag tror inte att alla BVC gör det!
Hm, vi misstänker något pga av dubbelsidig inflamation, akuten sa att vi skulle kolla upp hörsel senare men så ringer vi vc och bvc men de säger att de inte görs på så små barn så blev lite undrande.
Vårt bvc kollade inte heller hörseln mer än då hon var åtta månader. Vi fick därför åka en bit för att testa den ordentligt när hörseln skulle utredas. Be om en remiss till någon som kan testa för visst kan dom kolla hörseln på en fyraåring!
tja kontrollen har inte vart än så vet inte om synen ingår, men gör den inte det känns det lite ynklig kontroll...
Ja, med hörlurar och en tryckapparat.