• Anonym

konstigt agerande av barnskötare

Hej!
    vi är  mitt uppe i en inskolning av min 18 månaders pojke, tycker det går bra hittils, trevliga förskolelärare, trevliga föräldrar och barn och jag är jättepeppad att göra det här till en roliga sitiuation för min son.
    Idag hände däremot något som fick mig att bli förundad, vet inte om det kanske är lite barnsligt att bli upprörd över detta men känner iaf att detta är inte ok..

Det är 4 barnskötare, min son är lite av den blygare personligheten, delar gärna med sig av leksaker och tar någon något ur hans hand så tar han inte tillbaka det

Att barn tar leksaker av varandra i den åldern är helt naturligt för mig, och jag lägger mig inte i såvida inte någon blir ledsen..
    Iaf, en av barnen är lite äldre än de andra, tror han är runt 3-4 år, han tar leksker från alla och som sagt ingen blev ledsen så mig gjorde det inget, men sen märkte jag att han tog leksaker från min son endast- vad han än tog åkte det ur hans hand ok då började jag titta lite för o se vad som hände- jo denna pojken lekte med en läragå vagn, som han släppte för o leka med något annat, min son går fram för o leka med den då en barnskötre säger- nej , den hade faktiskt (barnets namn) du får ta något annat, min son titta ner som om han gjort något dumt och gick med samma blick han får som han har om han tex gjort sönder något och ställer sig och tittat när killen leker med den.. efter en litern stund  hittade han sedan en bil som han fick ha 2 sec innan denna pojken ser han har den och  tar denna, detta ser samma brnskötren igen- hon tittar rakt på dem men väljer att inget säga

jag resonerade som så, väljer man att säga till en om att inte ta leksaker av varandra får man väl vara konsekvent, tillslut tröttnade jag när min son hittade en bil och lekte snällt med en annan flicka då kommer pojken igen och skulle ta den, då tog jag faktiskt och gav tillbaka den till min son och den lilla flickan 

Som sagt jag är verkligen inte för att barn inte får leka med varandras leksaker etc för detta i denna åldern är i min mening naturligt men att en barnskötare väljer olika vägar mellan barnen stör mig nåt frukansvärt och jag känner delvis att det är barnsligt men samtidigt vill inte jag att det ska gå till så efter inskolningen heller- några råd?

• Svar på tråden konstigt agerande av barnskötare
  • Förskolepedagogen

Hej!
    Mitt råd är att prata med den pedagog du har bäst kontakt med eller allra helst med den det gäller. Berätta vad du sett. Kanske finns det en anledning. De kommer nog att agera. Troligtvis inte framför dej utan i personalrummet. Var modig!
    Mvh Inger

Svar på tråden konstigt agerande av barnskötare