Köpa bilbarnstol på Blocket
Hur bra är det egentligen?
Nått tips på saker man ska fråga om eller som man verkligen ska tänka på?
Första barnet å vi vet inget om sånt här!! 
Jag skulle personligen aldrig köpa något som rör säkerheten för mina barn begagnat...
Gör som någon tipsade om istället och köp på rea eller utförsäljning...
Jag frågade i butiken nu sist då vi köpte bilbarnstol vilken av dom expediten rekommenderade, hon sa vilken som bara den är ny!
Själva plasten i ett babyskydd/bilbarnstol håller inte i allt för många år. dvs den kan vara hel och se hur fin som helst, men i en krock kan det spricka!!
Spara in på annat istället och satsa på säkerheten för ditt barn! :)
vi väntar barn i sommar och har bestämt oss för att inte köpa begagnat av någon vi inte känner. Oavsett hur pålitlig en blocketkontakt kan verka så har vi gjort bedömningen att inte chansa - man vet aldrig och det är verkligen inget vi vågar riskera.
Vi kommer istället att hyra babyskydd/bilbarnstol från vårt försäkringsbolag. Det blir billigare i längden, är flexibelt och då vet man vad man får. Vi kommer hyra från IF, det kan alla göra men det är billigare för de som redan är kunder där. Jag vet inte om det finns fler försäkringsbolag som kör samma koncept. Hos IF fungerar det i alla fall så att man betalar per månad och när barnet har vuxit ur stolen så byter man upp sig en storlek. Den sista får man behålla.
Det är varianten vi har valt, den känns säkrare och långsiktigare än att köpa begagnat. Ett annat alternativ kan ju vara att köpa begagnat av någon ni känner så att ni verkligen kan få garantier på att babyskyddet inte har varit med om krock eller något annat dumt.
Lycka till!
Jag köpte stol nr två på blocket för 600 kr. En acta graco cosmic. Den hade datum märkning på sidan och det var bra för då visste jag att hon inte ljög om det. Den är i princip i nyskick, ser helt oanvänd ut. Hon hade separerat och hade iinte haft någon bil, så den hade bara använts några ggr.
Kan iof aldrig veta säkert att den inte vart med om nått men jag valde att lite på säljaren. Sedan kommer vi bara att använda den någon gång när farmor ska hämta och lämna smat semester.
fast det är ju samma sak som att köpa begagnat? du tror väl inte att IF köper in nya bilstolar för varje människa som ska hyra dem?