• jenkan1

Otrohet, snälla hjälp?

Snälla alla människor därute, hjälp mig!
    Har haft en riktigt stökig uppväxt som lett till att jag gjort de dummaste i hela mitt liv.. Jag  har varit tilsammans med en underbar kille i 7 år vi var förlovade hade just köpt hus och allt kändes super. Vi skulle bara skaffa barn!
    Vi hade bråkat före vi köpte hus, han sa att de är slut tog av sig ringen jag fick inte bo hemma,,
    Blev helt förkrossad och tänkte hur mycket ska jag klara av i livet..
    Då hände de värsta tänk bara jag följde kompisar ut på krogen å va med en kille:(
    Dagen efter ringer min sambo å säger att jag vill att du kommer hem.. Jag visste inte vad jag skulle göra.. för jag vet hur illa han tycker om OTROHETER... Även jag.. Så jag sa inget.. Men de gick tillbaka till bråk om små saker, killen som jag va med börj skicka sms och även jag.. Fast jag visste att jag inte ville ha honom.. Den tiden fattade jag mej inte på, jag gjorde saker som jag inte ville:( Sen skickade jag ett brev via mail till han där jag sa hur mycket jag tyckte om han och hur speciell han var.. Men de värsta ÄR att jag inte ens tyckte de!! Kan min uppväxt å allt jäkla skit bli så fel??

Han fick reda på allt, först ljög jag å sa att de inte stämde.. Ville inte mista min kille:( Men sen sa jag de.. Kommer aldrig glömma hans ansikts uttryck och hur jävla ledsen han var.. Jag hatar mig själv..

Jag vet inte vad jag kan göra.. Jag älskar han och har alltid gjort, har försökt att berätta för han i 2 månaders tid hur mycket jag ångrat mig och att allt blev så fel.. Jag har alltid varit bra i en sport, och den sporten har jag hållt på med ända sen jag varit liten.. Jag är berädd att verkligen OFFRA allt.. Han är den enda som nu fått veta en del av min uppväxt som jag hållit hemligt i 21 år..

Jag vet att han är den rätta!! Vad kan jag göra mer?
    Kan man få en andra chans efter 7 år tillsammans?
    Och när jag menar offra allt så skulle jag göra de gladeligen:)
    Jag är ingen som är otrogen men allt blev så fel, eller fel är ju ett milt ord...

Snälla någon hjälp mig!

Ställ frågor och allt!!

• Svar på tråden Otrohet, snälla hjälp?
  • Dennis76

Om han gjorde slut o du hoppade efter det i säng med nån annan då är du inte otrogen!!!

• KlasKristian
    Dennis76 skrev 2011-05-03 15:26:23 följande:
    Om han gjorde slut o du hoppade efter det i säng med nån annan då är du inte otrogen!!!
    "We were on a break!!!"
    Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
  • jenkan1

Joo men Dennis, jag var ju dit 3-4 gånger för att prata me den killen.. Och min förra sambo har hört att vi varit med varann fler gånger osv.. du vet alla rykten.. Vad kan jag göra som jag inte gjort.. För att han ska förstå:( Sen att jag dagen efter inte sa något.. Fy fan för mig!!

• MrKlister

Om han säger att det är slut, och kastar ut dig (varför ska han bestämma det förresten, om det var erat gemensamma boende?), så upphör alla dina förplikelser mot honom i samma stund. ÄVEN om han senare kommer och ångrar sig!

Och varför ska du offra din idrott för att vara med honom, vad har det med saken att göra??

• jenkan1

Vi bodde då i lägenhet.. Jag har sagt att för att du ska förstå hur mycket jag är berädd att satsa på detta så vill jag offra de för dig.. för han vet hur mycket de HAR betytt för mig.. Men han vill bara sälja vårat underbara hus och allt:( Jag vet att jag skulle ha sagt som de var från början, men jag gjorde de inte.. Fan fan..
    Att man kan ÄLSKA någon så jävla mycket...

• pluvdo

Jag vet inte om du kan göra så mycket för att han skall "förlåta" dig, annat än att hålla fast vid att det bara var en gång (ifall det nu stämmer) och sedan köra med öppna kort. Huruvida det sedan löser sig eller ej är upp till killen och hans personlighet. Vissa kan komma över sådana saker, andra inte. Jag hade inte gjort det.

Hur lång tid efter att han "gjort slut" var det som du gick ut och låg med den andra killen?

Om någon jag varit ihop med och jag gjort slut och denne typ inom den närmsta veckan efter det gått iväg och legat med någon annan som den sedan höll kontakt med trots att vi försökte lappa ihop förhållandet igen så hade jag inte velat stanna med den personen mer.

• jenkan1

Pluvdo.. Ja de var  tyvärr en eller två dagar efter som jag var me den andra:( När man mått så jävla dåligt hela sin uppväxt och sen den killen som man älskat säger att han inte vill va med en då bara föll allt.. de blev så jävla fel...
    Jag har sagt allt till han, och jag förstår att tilliten är jätte svår. Men jag är verkligen berädd att göra allt.. Men jag tror att jag sårat honom för mycket.. Han tror att jag gillade den andra.. Men jag sa de till han att skulle jag gilla han så mycket så hade jag ju offrat lika mycket som jag är berädd att göra för dig för att du ska lita på mig igen..
    Jag är ju inte ens en sån människa som är intresserad av killar på de viset.. De gör mig bara ännu mer ledsen.. Och jag skulle väl inte gå och köpa ett hus med han om jag gillade den andra killen:(

• jenkan1

Jag hade önskat att jag hade någon förälder att vända mig till när han gjorde slut.. Men de hade jag inte för de är mina föräldrar som förstört MITT liv!!!

• Aiyana

Jag tycker verkligen inte att det var ok av din kille att ta av sig ringen och säga åt dig att du inte fick bo hemma (och hur han bara kunde bestämma det helt själv begriper jag inte, ni bodde väl där båda två?). Så om du går ut dagen efter och ligger med en kille får han skylla sig själv anser jag. Han var drastisk och du reagerade drastiskt.

Skaffa dig en bättre kille som inte slänger ut dig igen från ert gemensamma hem nästa gång ni bråkar. Det om något skapar ingen tillit.

• jenkan1

Aiyana.. Joo ser också de lite så.. Men vi har ju som sagt förrut båda att nu är de slut men då har ju man gått å surat och inte fått bott hemma.. Men jag älskar han jävligt mycket annars skulle jag inte köpa hus, och planera graviditet.. Vad tror du jag kan göra för han?

• jenkan1

Förlåt skrev fel.. Då har man fått bott hemma.. Min hjärna slutar ALDRIG tänka på vad jag kan göra för att han ska förstå:(

• Aiyana
    jenkan1 skrev 2011-05-03 16:09:12 följande:
    Aiyana.. Joo ser också de lite så.. Men vi har ju som sagt förrut båda att nu är de slut men då har ju man gått å surat och inte fått bott hemma.. Men jag älskar han jävligt mycket annars skulle jag inte köpa hus, och planera graviditet.. Vad tror du jag kan göra för han?
    Att älska någon och passa i hop med någon är två helt skilda saker. Du frågar hela tiden vad du kan göra för honom. Men glöm inte att fråga dig själv vad han kan göra för dig. Är han snäll mot dig, respekterar han dig, är han omtänksam, hur får han dig att känna - trygg, älskad, lycklig, mm. Sånt är super viktigt. Är ett förhållande inte bra innan ni flyttar ihop så tro mig, det lär inte blir bättre när ni köpt hus och skaffat barn.

Jag skulle känna mig otroligt otrygg i en relation där jag blir utslängd så fort vi bråkat. Det är inte acceptabelt. Fråga honom varför han gör så, våga ställa krav i er relation.
  • jenkan1

Aiyana..Jag älskar honom och vi passar i hop, de vet båda..  Jag har ju svikit honom, så han kan ju inte göra nått för mej! Han bor i lägenhet nu och jag i huset. Han vill inte prata med mig och han vill inte att jag ska höra av mej:( Han får mig att känna mig som en prinsessa, har haft under 3 års tid en långvarig smärta i ryggen. Och den har påverkat vårat förhållande tyvärr... Har ont när jag vaknar och ännu värre när jag kommer hem, han har alltid ställt upp att ta hand om  mig då.. Vilket jag tycker att de var pinsammt att vara 24 år, och inte kunde orka med saker.. Tyvärr så gick sådant ut över han, jag var mycket grinig och sur, och de fick han ta:(

Hans familj och vänner är på han hela tiden och säger de finns andra tjejer, har hon gjort så mot dig en gång förrut kommer de hända igen!! Tror inte riktigt att han fattat alla beslut själv, men jag vet inte! Känns bara så konstigt att efter 7 år tillsammans så ska man bara kasta bort de utan en chans!! Men de är väl så att han inte kommer att älska mig nå mer.. Han säger att han har känslor men att dem inte räcker.. Sen hade han pratat med en kompis och då hade han sagt, ja hur ska jag hitta en annan tjej? De kändes jävligt att höra att han börjat tänka på hur han ska hitta någon annan...
    Åhh fan vad jag älskar han ingen kan förstå!!:( Han är den rätta, vi ville ha barn sen hände allt detta:(

Svar på tråden Otrohet, snälla hjälp?