• Anonym (TS)

Jätte mörk urin och mår konstigt

Jag har sista dagarna mått lite halv lustigt, ont i muskler och leder, men samtidigt så tränar jag regelbundet så det kan bero på det. Igår fick jag väldigt ont i ryggslutet. och det håller i sig än i dag. När jag tog en varm dusch igår kväll vart det värre.
    Jag äter helt normalt, lever ett "halv sunt" liv då jag försöker minska i vikt. Lagt om kosten ganska radikalt för 3 månader sedan. men då till det bättre så klart.  Jag dricker  3 liter vatten om dagen men dricker även natte tid då jag sista 3 veckorna vart väldigt torr i munnen och törstig. Sedan igår kväll så har min urin vart väldigt mörk. Rostfärgad. Har inte ont när jag kissar.
    I övrigt känner jag mig lite halv yr, trött och matt men har inte ont nån annanstans än just i ryggslutet. Är inte gravid eller sjuk i övrigt.
    Nån med ideer om vad det kan vara?  

• Svar på tråden Jätte mörk urin och mår konstigt
  • Lady without tattoo

Varför ringer du inte en läkare?

JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Anonym

Något med njurarna låter det som, ring doktorn.

• cii

Urinvägsinfektion som vandrat uppåt.
    Läkare!

• annikapannika1

Låter som början till njurbäckeninflammation!

Ring läkare direkt så slipper du ligga inlagd ett par dagar som jag fick göra i vintras. 

• Anonym

3 liter är ganska mycket vätska varje dag. Att du trots det känner dig mer törstig och dessutom har rostfärgad urin och ont i ryggen tyder ju klart på något problem med njurarna.
    Det kan vara hormon och funktionsfel som gör att din vätskebalans är rubbad på något sätt. Sök läkarhjälp! 

• Tufsanna

Ja, det är nog bara doktorn som kan finna ut hur det är fatt med dig. Lycka till!

• Anonym

3liter är väl inte så mkt om man håller igång? :S

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-03 16:03:25 följande:
    3liter är väl inte så mkt om man håller igång? :S
    Det tycker jag. Du får ju i dig vätska genom maten du äter också.
  • Anonym (TS)

Läkaren hade tid först om 3 veckor. så jag får ringa varje dag och hoppas på en akut tid
    Ja alltså 3 liter vättska är ju det som är rekomenderat som minimum när man tränar regelbundet. Så jag var t.om inne på om det kanske var så att det var lite för snålt med vättska.

• UntilTheDark

Men åk in till akuten då! Njurbäckeninflammation är inget att leka med.

• Fridell1

Jag hade åkt in akut om det inte går att få en tid hos läkare innan 3 veckor har gått!

• Nemiia

Åk in akut istället för det där låter inte bra! att du inte kunde få en akuttid på vc låter jätte konstigt med tanke på dina symtom.

• Anonym

Ring åtminstone 1177 - men jag tror att de kommer att hänvisa dig till akuten. Tycker det låter som om de på vårdcentralen inte riktigt förstod, och tre veckor ska du absolut inte vänta.

Hoppas det går bra! 

Svar på tråden Jätte mörk urin och mår konstigt