Inlägg från: infragilis |Visa alla inlägg
  • infragilis

Män som ammar?

Siannan skrev 2011-05-03 16:47:47 följande:

Känns väldigt onaturligt.. jag blir nästan äcklad när jag tänker på det. Varför ska en pappa amma sitt barn?

En napp är onaturlig. En mans bröstvårta är så naturligt det går.
  • infragilis
    Tiro skrev 2011-05-03 17:04:22 följande:

Helt ärligt, varför???? Personligen tycker jag det är väldigt skruvat.

Jag personligen tycker att det är mer skruvat att tvinga in en fejktutte av plast i barnets mun. Däremot anser jag att var och en blir salig på sin fason och så länge det inte skadar barnet har jag inga aggressiva invändningar.
  • infragilis
    SjälvaJag skrev 2011-05-04 09:02:33 följande:
    Nej ingen har väl ett BEHOV men det är kvinnan som ammar sitt barn, naturens gång är sådan. Acceptera den.

I djurriket ammar inga hanar sina barn. Varför ska vi människan vara den som hela tiden går emot naturens lagar. Jag förstår inte behovet av att hela tiden försöka dra allt till att kvinnor och män är lika för det är vi inte.
    Om mannen vill amma sitt barn kanske man bör tänka över vem som är kvinna och man i hemmet egentligen.
    Du har fel.
    Titta här, mycket matnyttigt. www.menstuff.org/issues/byissue/malelactation.html
  • infragilis
    SjälvaJag skrev 2011-05-04 09:07:29 följande:
    Du har fel. Sluta gå emot naturen. Inte undra på att världen håller på att gå under så som vi människan håller på..
    Du verkar lite förvirrad.
  • infragilis
    SjälvaJag skrev 2011-05-04 09:37:58 följande:
    Ge mig gärna någon länk som bevisar detta tack
    Du kan ju googla.
    SjälvaJag skrev 2011-05-04 09:38:26 följande:
    Jo det är jag som är förvirrad. Japp !
    Bra att du insett det.
  • infragilis
    SjälvaJag skrev 2011-05-04 10:05:51 följande:
    Vi har samma kön också från början när vi är embryon, men det kanske du inte visste. Det utvecklas inte förrens i vecka (8-9)
    Därför tror jag att vi även har bröstvårtor.

Klitoris är tillexempel det som utvecklas till en penis på pojkar i mammans mage. Men inte fan är jag man och kan pissa med den iallafall.
    Jag blev kvinna och accpeterar våra olikheter. Kan inte män göra likadant?
    Är bröstvårtorna faktiskt redan utvecklade hos ett nio veckor gammalt foster?
  • infragilis
    SjälvaJag skrev 2011-05-04 10:17:29 följande:
    Kopierade en text från en annan tråd :

"Du tror på myter. Tidigt i fosterlivet anläggs den s.k. mjölklisten, som sedan, under hormonell påverkan sedan utvecklas till bröstvårtor och senare, likaså under hormonell påverkan utvecklas mjölkörtlar. Friska män utsätts inte för sådan hormonpåverkan och därför är mäns körtlar outvecklade och kan inte producera mjölk, oavsett hur mycket de stimuleras.

Adoptivföräldrar (dvs. friska mammor) kan få mjölk därför att de har utvecklade mjölkkörtlar.

Så, nu vet du lite mer om hur det funkar och kan sluta sprida felaktig information. "

Själv vet jag inte exat när det är självaste bröstvårtorna träder fram men i grund och botten är vi alla lika ifrån en början.
    Vad jag har hört kan inte adoptivmammor amma heller, utan hormontillskott. Bara kvinnor som själva genomgått graviditet lär laktera spontant, så att säga.
  • infragilis
    SjälvaJag skrev 2011-05-04 16:01:25 följande:
    Sen fick jag mjölk i brösten redan i månad 5, min mamma fick det också tidigt och hennes mamma likaså.

Är vi unika menar du?
    Det är råmjölken. Det är inte det samma som bröstmjölken som kommer genom att brösten stimuleras av sugande.
Svar på tråden Män som ammar?