Inlägg från: Aprildimma |Visa alla inlägg
  • Aprildimma

Män som ammar?

lövet2 skrev 2011-05-03 17:34:23 följande:
    Nej tack. Karlarna ska inte sno åt sig den grejen av kvinnorna också! Fast de tål kanske inte att det finns något som kvinnor tveklöst är bättre på ...
    Vadå bättre på? Hur kan man vara bra på att amma? Om det är något jag är stolt över att jag är bra på, så är det något som jag har lagt ner energi på och tränat på för att verkligen bli bra på.

Inte för något som kommer av sig själv. Det är ungefär som att säga att jag är stolt för att jag är så bra på att bajsa.. Eller för att dra till med något kvinnligt (tydligen väldigt viktigt att vara bra på något som en man inte kan vara bra på, precis som att det spelar någon vilket kön personen har som jag är bättre än) att jag är så bra på att ha mens.. Haha sjukt alltså, det är alltså därför ni blir så provocerade av män som ammar, ni (vissa kvinnor) känner er hotade.
  • Aprildimma
    SjälvaJag skrev 2011-05-03 18:06:07 följande:
    Varför ska man tvinga fram något som faller in naturligt för en kvinna (oftast)
    Att ett litet barn snuttar på en mans bröstvårta tycker inte jag är att tvinga fram något. De gillar väl att snutta på det mesta.
  • Aprildimma
    SjälvaJag skrev 2011-05-03 18:26:02 följande:
    Nu pratade jag om det som skrivits tidigare i tråden, att män kan få fram mjölk efter mycket om och men.

Det skadar väl ingen att försöka? Och när det handlar om manlig amning kanske det handlar mer om trygghet och tröst än själva mjölken..

Svar på tråden Män som ammar?