Inlägg från: Marnet |Visa alla inlägg
  • Marnet

Män som ammar?

Jag e annars ganska "öppen" för det mesta men att en man ska amma e för mig jätte konstigt...!

• Marnet
    lennartsdotter skrev 2011-05-03 18:47:34 följande:
    Jag tycker att du ska sluta definiera vad som är manligt och kvinnligt.
    Men vissa saker kanske man ska låta va kvinnliga likaväl som att vissa saker kan få va manliga de känns som att allt de här med kvinna o man går alldeles för långt...
  • Marnet
    Rockan skrev 2011-05-03 19:20:48 följande:
    Så män som trivs med att låta sina barn snutta på deras bröst, och barn som tycker om att snutta på sina pappors bröst, ska lägga ner det p.g.a. könsnormer..?
    För mig känns de väldigt konstigt o hur onaturligt som helst bara...
  • Marnet
    Rockan skrev 2011-05-03 19:33:03 följande:
    Och det är ingen som säger att din familj måste välja att göra så heller.
    men de har jag väl inte sagt heller eller?? Jag bara säger va jag tycker precis som du gör...
  • Marnet
    lennartsdotter skrev 2011-05-03 19:35:31 följande:
    Varför då? Vad gör det för nytta att hålla på att dela upp saker och ting i manligt och kvinnligt? Är det så svårt att vara nöjd med att vara mänsklig?
    Nä de e inte så svårt att vara nöjd men där går gränsen för mig iallafall... En undran bara om de e ok, när du handlar kläder går du på den kvinnliga sidan då eller manliga? Vilka butiker väljer man? Kan du tex lika väl som att gå på lindex gå in på dressman o köpa kläder där? Om man bara ska va mänsklig o inte manlig o kvinnlig?
  • Marnet
    Raskask skrev 2011-05-04 10:58:50 följande:
    Så napp är naturligt? Hm, jag trodde det var ett rätt nytt påfund. Se där vad man lär sig, jag ska ut och leta efter den naturligt växande nappen i eftermiddag tror jag
    1000 år före kristus e väl inte ett rätt nytt påfynd!? Så långt tillbaka har man hittat "napp" även om dom inte såg ut som idag de e ju tur att de går framåt!! =)
Svar på tråden Män som ammar?