Inlägg från: Rockan |Visa alla inlägg
  • Rockan

Män som ammar?

jolala skrev 2011-05-03 19:05:25 följande:
    jag tycker d låter sjukt, varför göra så? barnet kan få närhet till sin pappa på annat sätt än att ligga å suga på en hårig platt å oftast liten bröstvårta... hade min man sagt att han vill låta våran son snutta på honom hade jag skrattat å hoppats att han skämta
    Varför inte göra så, om det funkar bra för alla iblandade parter?
  • Rockan
    jolala skrev 2011-05-03 19:11:32 följande:
    men vad är meningen med det, om mamman ammar å barnet är nöjd me det?
    Det finns det säkert många svar på
    För att man som familj vill prova hur det funkar, t.ex. För att barnet själv kanske tar initiativet och pappan tycker det känns helt okej. För att mamman vill få lite avlastning, men inte använda napp. Osv.
  • Rockan
    Marnet skrev 2011-05-03 19:18:23 följande:
    Men vissa saker kanske man ska låta va kvinnliga likaväl som att vissa saker kan få va manliga de känns som att allt de här med kvinna o man går alldeles för långt...
    Så män som trivs med att låta sina barn snutta på deras bröst, och barn som tycker om att snutta på sina pappors bröst, ska lägga ner det p.g.a. könsnormer..?
  • Rockan
    jolala skrev 2011-05-03 19:19:57 följande:
    tror inte en liten nyfödd tar initiativet själv å vill suga på sin pappas bröstvårta där det inte kommer nån mat, är nog föräldrarna som vill något sådant.
     okey me lite avlastning då kanske, men med barn som bara suger på bröst för att vilja ha mat, så tycker jag det är fel att "lura" barnet me pappas bröst ist för mammas...
    Jag har ett exempel i min närhet där pappan frekvent "ammade" barnet, alltså några gånger om dagen lät barnet snutta. Mamman helammade i övrigt men pappa fungerade alldeles utmärkt som tröst och för att söva vid de stunder när barnet ville snutta. Det hela började med att barnet själv sökt upp pappas bröst och att alla iblandade tyckte det kändes okej.

Detta är ju dock inget de vågar prata öppet om med tanke på hur många reagerar.

Det handlar ju inte om att ta bort mammas bröst, utan att lägga till ett alternativ, i likhet med napp.
  • Rockan
    SjälvaJag skrev 2011-05-03 19:27:45 följande:
    Finns napp...
    Så en napp är mer naturlig än en bröstvårta, i de fall den sitter på "fel förälder"..?
  • Rockan
    Quickman skrev 2011-05-03 19:21:48 följande:
    BTW: om en man börjar amma så växer bröstkörtlarna. De krymper inte heller i storlek när mannen slutar amma, vilket innebär att de män som ammar kommer för alltid ha bitch-tits, och tjejer handen på hjärtat nu: hur attraktivt är det?
    Ifall mannen i fråga får igång en ordentlig mjölkproduktion så kan det bli så ja, men dessa fall är långt mer sällsynta än de män som bara ger bröstet som tröst.
  • Rockan
    Marnet skrev 2011-05-03 19:29:48 följande:
    För mig känns de väldigt konstigt o hur onaturligt som helst bara...
    Och det är ingen som säger att din familj måste välja att göra så heller.
  • Rockan
    SjälvaJag skrev 2011-05-03 19:32:45 följande:
    Nej kanske inte naturligare men varför framtogs nappen tror du? För att bebisen har ett snuttbehov (oftast)

Och jag ser mer mina barn använda sig av mig och napp än av sin far. Det gör han också..
    För mig är det helt okej att man hellre använder sig av napp än låter barnet snutta på pappan, men det omvända borde också vara självklart.
  • Rockan
    Marnet skrev 2011-05-03 19:50:10 följande:
    men de har jag väl inte sagt heller eller?? Jag bara säger va jag tycker precis som du gör...
    Men då är vi överens då Alla gör som de själva vill och det är varken fel med män som låter barnet snutta eller män som inte gö det.
  • Rockan
    SjälvaJag skrev 2011-05-04 09:02:33 följande:
    Nej ingen har väl ett BEHOV men det är kvinnan som ammar sitt barn, naturens gång är sådan. Acceptera den.

I djurriket ammar inga hanar sina barn. Varför ska vi människan vara den som hela tiden går emot naturens lagar. Jag förstår inte behovet av att hela tiden försöka dra allt till att kvinnor och män är lika för det är vi inte.
    Om mannen vill amma sitt barn kanske man bör tänka över vem som är kvinna och man i hemmet egentligen.
    I djurriket finns det massor av hanar som låter sina ungar snutta! Det räcker med att titta bland hundar och katter. Även hos apor är det förekommande.
Svar på tråden Män som ammar?