Inlägg från: SjälvaJag |Visa alla inlägg
  • SjälvaJag

Män som ammar?

Aprildimma skrev 2011-05-03 18:20:44 följande:
    Att ett litet barn snuttar på en mans bröstvårta tycker inte jag är att tvinga fram något. De gillar väl att snutta på det mesta.
    Nu pratade jag om det som skrivits tidigare i tråden, att män kan få fram mjölk efter mycket om och men.
  • SjälvaJag
    lennartsdotter skrev 2011-05-03 18:47:34 följande:
    Jag tycker att du ska sluta definiera vad som är manligt och kvinnligt.
    Varför det?
  • SjälvaJag
    lennartsdotter skrev 2011-05-03 18:51:02 följande:
    Eller så hade du haft en annan uppfattning om vad som är "naturligt" och inte.
    Jag är nog inte ensam om att tycka att det är onaturligt. Det är nog mer vanligt än att tycka det är naturligt.
  • SjälvaJag
    lennartsdotter skrev 2011-05-03 18:54:32 följande:
    Det var naturligt för min svärfar att lägga min make (när han var spädbarn) till bröstet när han var otröstligt. Inte alls framtvingat. Snarare höjden av logik. Han var ensam med barnet och visste att mamman skulle dragit fram bröstet i det läget så what to do?
    Finns napp...
  • SjälvaJag
    Rockan skrev 2011-05-03 19:31:16 följande:
    Så en napp är mer naturlig än en bröstvårta, i de fall den sitter på "fel förälder"..?
    Nej kanske inte naturligare men varför framtogs nappen tror du? För att bebisen har ett snuttbehov (oftast)

Och jag ser mer mina barn använda sig av mig och napp än av sin far. Det gör han också..
  • SjälvaJag
    lennartsdotter skrev 2011-05-03 19:38:24 följande:
    Tja, du tycker att vi ska sluta leka Gud (vad det nu innebär). Kan inte jag få tycka att det inte är din sak att definiera kvinnligt och manligt då? Kan inte var och en få definiera det själv? Jag personligen skiter i manligt och kvinnligt.
    Skit du i det, det rör mig inte i ryggen.
  • SjälvaJag
    lennartsdotter skrev 2011-05-03 19:41:43 följande:
    Men vad spelar det för roll om det är naturligt eller inte? Och för all del, varför är det mer OK att stoppa den onaturliga nappen i käften på ungen än en iaf lite naturliga mansbröstvårta (nappen är pga. sitt syntetiska ursprung onekligen mer onaturlig, eller)?
    normala män har inte behovet av en ammande bebis.
    Amningsbandet mellan en  Mamma och barnet är speciellt och en man kan aldrig få det bandet hur mycket man än försöker.
  • SjälvaJag
    morochmer skrev 2011-05-04 08:52:45 följande:
    Har någon ett behov av en ammande bebis?
    Jag tycker det hör till ett spädbarn att bli ammad av sin mor. Det är ett band som knyts redan då barnets läggs upppå mammans bröst efter födseln.
  • SjälvaJag
    morochmer skrev 2011-05-04 08:57:54 följande:
    Är du rädd att ta något från mamman ifall pappan appar?

och åter igen, har någon ett behov av en ammande bebis?
    Nej ingen har väl ett BEHOV men det är kvinnan som ammar sitt barn, naturens gång är sådan. Acceptera den.

I djurriket ammar inga hanar sina barn. Varför ska vi människan vara den som hela tiden går emot naturens lagar. Jag förstår inte behovet av att hela tiden försöka dra allt till att kvinnor och män är lika för det är vi inte.
    Om mannen vill amma sitt barn kanske man bör tänka över vem som är kvinna och man i hemmet egentligen.
Svar på tråden Män som ammar?