• Kitsune

Varför jag är bättre än andra människor

Anonym skrev 2011-05-03 22:04:08 följande:
    Precis! Det är den tanken som är aktuell känner jag, liksom om det är löjligt mycket man kör på eller om man bör hålla ett stadigt tempo. Jag brukar plugga 3h vardag och 4h lediga dagar, och visst känns det bara så överdrivet ibland men samtidigt så vill jag ha full koll på allting hela tiden och riktig struktur.

Alltså, jag håller ju inte på att ändra min uppfattning hela tiden och vet vad jag vill, så det känns inte direkt som jag är i puberteten även om jag kanske är det biologiskt eller något!

Jag som önskar att jag var mer strukturerad, ser ovan som något positivt och på det sättet att ovan får mig vilja att bli bättre. Jag är ändå 27 år, ha ha.

It seems to me that we all look at Nature too much, and live with her too little.
  • Kitsune
    ske skrev 2011-05-03 22:26:55 följande:
    Generellt tycker jag, är man bra på något, ena och andra,
    Behöver man skriva och säga det ?? Vad är syftet i det hela ?

Vill du att folk ska bli imponerad av det som du beskriver ?

Förväntar du dig få bekräftelse utav de andra?
    Har du dålig självförtroende ?
     Du beskriver en vacker fasad,inåt i då ?
    En berättelse är sant,att man skriver sina både för och nackdelar samtidigt,
    Att Jag är bra på det, men dålig på det andra.
    Vi alla männskor har både fördelar och nackdelar. Ingen är perfekt.
    Då när man ser sina fel och brister,då när man erkänner det till sig själv, då när man försöker åtgärda sina fel och brister,då är man en stark person.
    Har svårt för "jantelagen" och jag vill veta, höra och se vad andra är bra eller bättre på.
    För jag vill inte själv vara "precis lagom" så om det finns sådant man kan förbättra då är det bra att vara medveten om andra människors positiva egenskaper eller val, vad andra gör som fungerar bra eller bättre. Hur hade du annars tänkt dig att någon ska
    kunna åtgärda sina fel och brister om man inte får inspiration från andra?

Du kanske hade kunnat istället för att skriva ovan, skrivit i tråden om dina positiva
    egenskaper och vad du är bättre på än andra. Det kanske hade haft en påverkan
    på TS och gjort denne medveten om vad denne kanske brister i men skulle kunna
    förbättra. Det ena sker inte utan det andra.
    It seems to me that we all look at Nature too much, and live with her too little.
  • Kitsune
    ske skrev 2011-05-03 22:56:32 följande:
    En annan sak jag vill framföra innan jag avslutar i denne tråd.

TS; Driver du med folk ?
    Vad vill du åstakomma med din berättelse ??
    Se hur många moralkärringar på FL reagerar?
Svar på tråden Varför jag är bättre än andra människor