• hellekis

Varför jag är bättre än andra människor

Fast hur kan du se dig själv som ödmjuk och samtidigt tycka att du är så mycket bättre än din kamrater? Det går inte riktigt ihop sig.

• hellekis
    Anonym skrev 2011-05-03 21:57:19 följande:
    Jag vet att jag är bättre än mina kambrater. Det bör väl gå att vara ödmjuk samtidigt, jag tar inget för givet och är inte optimistisk?
    Att anse sig själv vara duktig är en sak, att anse sig själv vara bättre en annan. Det senare tycker inte jag är speciellt ödmjukt, du ska se att du har nog fler kamrater än du tror som kan mer än du på ett eller annat plan.  Hur menar du med att du inte är optimistisk? Att vara optimistisk är en av livets mest viktiga egenskaper, man brukar kunna gå så mycket längre då.
  • hellekis
    Anonym skrev 2011-05-03 22:12:06 följande:
    Jag vet att jag är bättre/kunnigare än mina vänner Tungan ute Hur man nu vill definiera det..

Jag vet inte hur jag ska göra för att bli ödmjuk i så fall, jag visar empati och respekt och är inte arrogant. Jag har en ödmjuk inställning till framtiden och tar iget för givet, alltså är jag ingen optimist.
    Bara för att du inte tar något för givet betyder inte att du inte är optimist.

Och nej, det kan du inte veta. Du vet säkerligen inte allt om dina vänner, tonåringar spelar mycket teater.
  • hellekis
    Anonym skrev 2011-05-03 22:45:18 följande:
    Optimism är väl att man ser allting positivt, kanske inte passade att andvända i det sammanhanget just då. Mina kompisar sitter inte inne på någon mastermind i alla fall! Fast det väsentliga var väl om jag var ödmjuk eller inte?

--------------------------------------

Och där kom det igen, din ödmjukhet ligger på noll. Och det är inget ovanligt hos tonåringar som någon annan nämnde, att man tror att man är störst bäst och vackrast. Jag trodde precis likadant som tonåring och vet nu att så var verkligen inte fallet.
    Anonym skrev 2011-05-03 22:45:18 följande:
    Optimism är väl att man ser allting positivt, kanske inte passade att andvända i det sammanhanget just då. Mina kompisar sitter inte inne på någon mastermind i alla fall! Fast det väsentliga var väl om jag var ödmjuk eller inte?Det är mest för att jag skriver på flashback.Tungan ute Ser väl inte riktigt nöjet att vara tonåring, ser mest en massa möjligheter som vuxen/student, bo utomlands osv.Just under en kategorin faller inte jag in anser jag.
    Molean skrev 2011-05-03 22:26:51 följande:
    Vad ska du bli "när du blir stor"? (missförstå mig rätt)
    Inte helt klart ännu. Fast börjar att försöka att välja natur så får vi se vad det leder till. Läkare är jag väl inne på, kanske jag sedan flyttar till USA och gör någon politisk karriär där, jag vet inte riktigt.Vill bygga på mitt eget ego såklart! Nej men, jag söker väl bekräftelse eller att jag ska börja tänka i nya banor. Håller med om att ingen kan bli perfekt, alla kommer alltid att ha sina egna problem och så.Jag anser att det inte är mer är männskligt att se ner på människor, alla vill nog bygga på sitt eget ego. Tro mig i alla fall när jag säger att jag inte är någon tonåring som tror att man har mognat och skriver massa dumma saker, sen vet jag flera som blev typ utbrända i gymnasiet fast det ser jag mest som struntprat, de var väl inte lika ambitösa eller något. När jag pratar om intelligens menar jag sånt som man lär sig i skolan, sådan intelligens som man har andvänding för.
Svar på tråden Varför jag är bättre än andra människor