• Sissely

Beställa Converse från USA?

Jag tänkte köpa Converse på nätet direkt från USA (gäller barnskor). Någon som vet någon bra och billig nätshop och har uppgifter om fraktkostnader?

Tack! 

• Svar på tråden Beställa Converse från USA?
  • So far away

Tradera har ju annars ett bra utbud på converse till barn. Ett litet tips bara :)

• Sissely

Tack för tipset Linda, men jag vill gärna ha nya, ej använda.

Ha det fint! 

• Hanniz82

Jag köpte för 200 kr inkl frakt på laredoute.se kolla där! Jag kan ha haft nån rabatt, men det brukar man få om man blir medlem..

• Sissely

Hanniz: Jag har kollat på laredoute, och det fanns inte rätt storlek (23)

• medusa71

Jag har köpt alla mina barns convers sprillans nya på tradera. Med prislapparna kvar och i kartong.

• Avannan

*Puffar*

Jag vill shoppa nya Converse på nätet direkt från USA.
    Någon som har shoppat därifrån och kan rekommendera en bra hemsida där man kan shoppa hem nya skor?! 

• Dagsmeja

På Ebay finns det många som har egna "ebay-affärer" där de säljer nya Converse. Jag köpte senast av säljaren Metrokicks, som hade alla möjliga färger och varianter i de allra flesta storlekar. Jag beställde till alla mina tre barn, storlek 21, 34 och 38 och det blev ett helt ok pris. Säljaren lovade att skicka som gåva, så jag hoppas på att slippa tullen också...

Skorna har inte kommit än, men borde komma denna vecka (hoppas inte helgdagarna ställer till det för mycket bara). Jag tror att det är det smidigaste sättet faktiskt. Annars finns ju möjligheten att skaffa egen adress i USA dit skorna skickas för att sedan vidarelevereras till din svenska adress. T ex MyUS är en sådan tjänst.

Jag vet faktiskt inget annat alternativ där de levererar direkt till Sverige och tar svenska kreditkort som betalning.

• Rocktroll

Jag köpte från amerikanska ebay till min dotter förra månaden och betalade 201 kr inkl frakt, funka superbra.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Dagsmeja

Igår fick jag tre nya, fina par Converse levererade till dörren hemma! Helnöjd med köpet, som alltså var via amerikanska ebay.

• Rocktroll
    Dagsmeja skrev 2011-06-08 14:21:36 följande:
    Igår fick jag tre nya, fina par Converse levererade till dörren hemma! Helnöjd med köpet, som alltså var via amerikanska ebay.
    Kollade upp säljaren..dom var ganska biliga var det verkligen äkta? I såna fall funderar jag på att köpa till mig själv därifrån Glad
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Jansing
    Sissely skrev 2011-05-04 08:19:47 följande:
    Converse.com skickar inte till Sverige, tyvärr.
    Du kan beställa direkt från Converse.com genom www.Viaddress.com
    Några av mina vänner har använt Viaddress för att få varorna transporterade från USA.
    Man kan öppna ett gratiskonto på www.viaddress.com så får man en amerikansk adress som man kan beställa till. Viaddress skickar sedan vidare till din adress i Sverige.
    Allt du behöver göra är att betala transportkostnaderna till viaddress, det är de billigaste kostnaderna jag har kunnat hitta i alla fall.

Verkar vara smidigt :)
  • Leonel
    Jansing skrev 2011-12-12 07:16:44 följande:
    Du kan beställa direkt från Converse.com genom www.Viaddress.com
    Några av mina vänner har använt Viaddress för att få varorna transporterade från USA.
    Man kan öppna ett gratiskonto på www.viaddress.com så får man en amerikansk adress som man kan beställa till. Viaddress skickar sedan vidare till din adress i Sverige.
    Allt du behöver göra är att betala transportkostnaderna till viaddress, det är de billigaste kostnaderna jag har kunnat hitta i alla fall.

Verkar vara smidigt :)
    Hej

Undrar bara över en sak. Jag vill beställa fisher price saker, typ gunga osv. Kan man göra det härifrån? Är det billigt och finns sånt också på denna sida? Hur kommer man in på sidan för det e rörigt? 
Svar på tråden Beställa Converse från USA?