• älskade hugo

Vad ska jag göra?

Min son har varit blöj fri på dagen sedan han va 2 år o några månader..På natten Brukar blöjan bara vara lite kissig o ibland inte alls nåt kiss i..Så ja prövade för ca 3 veckor sedan att sluta med nattblöja..De funkade hur bra som helst i flera dagar i sträck men sedan bara de vände..Så ja började ta upp han o kissa vid 22-23 tiden o sedan la ja han igen men de händer fortfarande olycker ändå...O hur ska ja göra ska ja väcka han en gång till på natten?eller ja börja med nattblöja igen?
  • Svar på tråden Vad ska jag göra?
  • Super blondinen

Hej inte på med nattis igen. Utan köp madrass skydd de har på IKEA heter skydda maxi om vi inte minnes fel.
    Skulle inte de hjälpa så invänta men  sista anhalten är att åter på med en Nattis.
    (Men sover ni borta så rekominderar jag att ni tar på blöjan då bara som extra säkerhet.)
    Lycka till.

• Tinnys

Äter han välling på kvällen så ta bort det. Tror inte på att väcka på natten för det ska de lära sig själva att vakna när det känner att de är kissnödiga. Det blir en dålig vana att väcka dem för att kissa, de behöver sömnen. Använd skyddet på ikea, går att tvätta och torktumla.

• Marianne84

Dra ner på dricka/mat innan barnet ska sova. Se till så att man tömmer blåsan innan man ska sova. Sen kl vid 24.00 eller senare brukade vi sätta på pottan för att de ska gå fort. Men har alltid maddrass skydd till sängen som täcker hela sängen.

• älskade hugo

Tack för svar ska inte ta bort blöjan än få härda ur lite

Svar på tråden Vad ska jag göra?