• Solkattan

Fästa brio babyskydd på annan bas..?

Hej!
    Är det nån som vet om man kan fästa Brio Primo i en bil som har en bas för tex Maxi Cosi, BeSafe och Acta/Graco...?
    Anledning att jag undrar är att jag just köpt en baby jogger city mini och skulle hemskt gärna vilja kunna koppla mitt befintliga babyskydd (Brio Primo) på vagnen i framtiden.
    På hemsidan för city minin står att det går att köpa adapter till barnvagnen och då kunna koppla till babyskydd ifrån just Maxi Cosi, BeSafe och Acta/Graco.
    Eller kommer jag behöva köpa ett nytt babyskydd för att framöver kunna använda vagnen tillsammans med ett babyskydd...?

• Svar på tråden Fästa brio babyskydd på annan bas..?
  • Pia och Elna

Varje babyskydd passar bara på just den basen de är tillverkade för att passa. Du kommer heller aldrig kunna koppla på ditt Brio skydd på en vagn som är kompatibel med andra tillverkares babyskydd. Baen har inget att göra med om skyddet går att koppla på vagnen eller inte Brio samarbetar helt enkelt inte med andra vagntillverkare eftersom de tillververkar vagnar själva så deras skydd passar deras vagnar.

• Solkattan

..hmm....
    Då kan man sammanfatta det med att "synd" att jag köpte ett Brio babyskydd en gång i tiden...?
    (Fast det var väl mest prisvärd just då).
    Så Brio tycks vara en helt egen "liten värld" medans visa andra har "standardiserat" sig ihop...?
    Jaja... det är väl lång tid kvar innans det egentligen är aktuellt med ett barn till... så då kanske det kommit andra smarta produkter som man hellre vill ha...
    Tack för ditt snabba svar! :)

• Dixie
    Solkattan skrev 2011-05-04 09:35:54 följande:
    ..hmm....
    Då kan man sammanfatta det med att "synd" att jag köpte ett Brio babyskydd en gång i tiden...?
    Så Brio tycks vara en helt egen "liten värld" medans visa andra har "standardiserat" sig ihop...?
    Jaja... det är väl lång tid kvar innans det egentligen är aktuellt med ett barn till... så då kanske det kommit andra smarta produkter som man hellre vill ha...
    behöver du babyskyddet nu? sälj annars det och köp ett nytt som passar till vagnen när ni behöver det till ett nytt barn! 
  • Pia och Elna
    Solkattan skrev 2011-05-04 09:35:54 följande:
    ..hmm....
    Jag gjorde samma med mitt brioskydd men jag fick låna ett Maxi Cosi som passade på vår vagn så vi använde aldrig vårt Brio men det är å andra sidan utlånat till andra vänner och de är supernöjda.
Svar på tråden Fästa brio babyskydd på annan bas..?