• Majskorn

Vi från rehab som aldrig fick BAM utan babyBOOM!

Hej tjejor!

Hoppas ni trillar in här en och en...vill inte vara ensam ;)

Nya är självklart välkomna också!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-09 15:16
    Bra påfyllning på loistan men ännu saknar vi ett par stycken :(

Baby-BOOM lista

5.Barnet: BF 7 december 2011

Cia80: BF 12 januari 2012

Majskorn: BF 14 januari 2012

Sindie: BF 16 januari 2012
    Lufsan89: BF 25 januari 2012

Ägget: BF 6 februari 2012 men snittas tidigare så jag hamnar på januari

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-28 15:23
    BF-lista

Cia80: BF 12 januari, Troligtvis flicka
    Majskorn: BF 16 januari, Gissar pojke.
    Panthera leo: BF 8 februari, gissar flicka.
    Mmmbop: BF 3 mars, gissar pojke
    Sek : BF 17 mars, flicka - för det är vad "alla" vill
    Missdoe: BF 29 mars, gissar pojke (maken är övertygad om flicka

• Svar på tråden Vi från rehab som aldrig fick BAM utan babyBOOM!
  • Helhjärtat

Oj snabba puckar. Jag känner just ( även om min bebis inte tittat ut än) att jag gärna väntar några år men vi får se :) söt Henry förresten!

• Lufsan

Alla era bebisar är supersöta! Man längtar ju inte mindre efter sitt eget lilla pyre när man ser alla dessa sötnosar!! 

Helhjärtat skrev 2012-12-07 09:02:22 följande:
    Var till bm nu på morgonen och då fick jag lyssna på hjärtljuden! Helt underbart, nu vet jag att bebis lever och mår bra. :)
    Det är så mysigt men får alltid en hemsk tanke precis innan hon hittar hjärtljuden att hon inte ska hitta några. Men det brukar hon alltid göra på några sekunder. =P Man kommer väl alltid oroa sig lite grann för sina barn. 
    Helhjärtat skrev 2012-12-08 11:53:34 följande:
    Oj snabba puckar. Jag känner just ( även om min bebis inte tittat ut än) att jag gärna väntar några år men vi får se :) söt Henry förresten!
    Jag känner likadant, men det kanske är för att man är gravid just nu. Kan tänka mig att man kanske känner annorlunda när man fått bebisen och faktiskt kan förstå påriktigt vad slutprodukten av allt man gått igenom är. Jag kan känna att jag teoretiskt förstår att det är en bebis där inne i magen men det känns ändå inte riktigt verkligt. =P

En dag i sänder.
  • Helhjärtat

Efter att jag fick höra hjärtljuden igår förstod jag lite mer att jag ska få barn, men samtidigt inte, haha.ja, jag kommer vara orolig för resten av mitt liv för mina barn, alltid hittar man något att nojja över. :) längtar till rul om en månad. Då kan man äntligen börja fundera på lite mer seriösa prylar till bebben, för än så länge har jag bara vågat köpa en och annan body.

Följ dina drömmar
  • MamaSniff

Det här med att förstå att man väntar en bebis: det finns fortfarande dagar då jag inte förstår att jag har ett barn. När Henry vaknar efter att ha sovit kan det ibland slå mig " visst ja, jag har en bebis här hemma!". Blir lika glad och förundrad varje gång. Sedan det här med barn nr 2, jag förstår att man oftast vill vänta lite. Jag är dock 34 nu och känner att jag inte har så mycket tid att vänta. Ska det bli så måste det liksom bli snart. För min del skulle jag dessutom gärna bli gravid och köra förlossning igen snart, det är första tiden med lilla knytet som var svår för mig. Då känns det skönt att Henry kommer att vara minst två år innan vi får nästa knytt.

• Helhjärtat

Ja den verkar stendöd, nej jag har ingen aning vad dom andra brudarna har för mig. Hade varit kul om någon av dom tog upp tråden igen.

Följ dina drömmar
  • Majskorn

Ja man undrar ju lite hur det går för dem... Hoppas att tystnaden beror på ett plus som resulterat i avslappning och mindre häng på denna hetstråd :)

• suss85

Oh! Jag skulle vilja bli gravid igen, men vill absolut inte ha den hysterin som jag hade sist. Då är det bättre det bara blir. Dock vill sambon att jag jobbar upp föräldrapenningen innan nästa barn vilket är ganska självklart men jag vill gärna nu nu nu! :D så lycklig över Arwid som måste vara världens lättaste unge. Eller det kanske blir vad man gör det till

• Helhjärtat

Lufsan, visst blev du sjukskriven tidigt pga foglossning? Jag går snart in i vecka 18 och pallar knappt att jobba mer än 4-6h per dag. Jobbar jag mer kan jag knappt gå när jag kommer hem. Är en arbetsmyra och vill alltid göra så mycket som möjligt på jobbet men får ångra det flera gånger om nr jag kommer hem. Ska till bm efter rul i jan och tänkte ta upp det här då. Men hur blir det med sgi:n om jag blir sjukskriven? Vill ju inte få lägre mammapeng pga att jag har ont.

Följ dina drömmar
  • Lufsan
    Helhjärtat skrev 2012-12-26 18:49:55 följande:
    Lufsan, visst blev du sjukskriven tidigt pga foglossning? Jag går snart in i vecka 18 och pallar knappt att jobba mer än 4-6h per dag. Jobbar jag mer kan jag knappt gå när jag kommer hem. Är en arbetsmyra och vill alltid göra så mycket som möjligt på jobbet men får ångra det flera gånger om nr jag kommer hem. Ska till bm efter rul i jan och tänkte ta upp det här då. Men hur blir det med sgi:n om jag blir sjukskriven? Vill ju inte få lägre mammapeng pga att jag har ont.
    Japp, Jag blev sjukskriven i vecka 20. Men det var för att jag fick sammandragningar som orsakades av min foglossning. Så vet inte hur det blir om man "bara" har ont. 
    SGIn är den samma om du är sjukskriven, den skyddas under den tiden med. Så oroa dig inte för den.

Prata med din BM som kan skicka dig till en läkare. Det svåra är tydligen att få försäkringskassan att gå med på sjukskrivning så länge. Jag hade tur och fick godkänt de första två månaderna och precis när de skulle göra en ny bedömning, så fick jag graviditetspenning. Efter 90 dagar måste man genomgå en rehabiliteringsutredning och då har jag hört att man kan få problem. Men då hade ju jag graviditetspenningen beviljad så min handläggare godkände sjukskrivningen fram tills jag skulle börja få graviditetspenningen. 

Jag gick över på graviditetspenning den 17 november. Jag tipsar dig om att söka den ganska snart.  

Vad jobbar du med? Det tror jag spelar stor roll i om man blir godkänd eller inte.  
    En dag i sänder.
Svar på tråden Vi från rehab som aldrig fick BAM utan babyBOOM!