Fick ett SMS om att min sambo är otrogen...
Jag har alltid varit den som sagt att man aldrig kan lita på någon, ens sig själv i alla lägen.
Fick ett SMS igår om att min sambo var otrogen mot mig. Okej, tänkte jag, det måste ha kommit fel... jag skickade tillbaka, men personen insisterade på att det är sant. Hon uppgav min sambon namn och annat som stämmer in på honom. Även intima detaljer fick hon rätt. Så jag blev lite orolig...
Min sambo nekade till det hon sagt, han hade ingen aning om vad det handlade om sa han. Det såg inte heller ut på honom som att han hade någon aning...
Så idag så skickade jag ett SMS igen för att få reda på mer. Hon påstod att hon kunde tala om exakta datum och tider som han varit med henne. Okej... så hon uppgav fem datum och tider och jag frågade om hon var säker på dessa... ja, det var hon. Hon hade skrivit ner det "om hon skulle ångra sig och vilja berätta för mig"...
Problemet är att sambon varit med mig på alla dessa datum. Han är en sådan person som jobbar (och alltid svarar i telefonen på jobbet om jag ringer och jag kan också höra att han är på jobbet) och sedan kommer hem. Inga fritidsintressen utöver hundarna och då är jag med. Jag är helt hundra på att han varit med mig de datum hon uppger, för jag minns att vi gjort saker (såsom att vi ser på vissa serier tillsammans på teven och jag skulle komma ihåg om vi missat något) eller att hans barn varit hos oss.
Varför gör man såhär? Vem gör såhär? Vad är meningen?