• Anonym (ria)

Fick ett SMS om att min sambo är otrogen...

Jag har alltid varit den som sagt att man aldrig kan lita på någon, ens sig själv i alla lägen.

Fick ett SMS igår om att min sambo var otrogen mot mig. Okej, tänkte jag, det måste ha kommit fel... jag skickade tillbaka, men personen insisterade på att det är sant. Hon uppgav min sambon namn och annat som stämmer in på honom. Även intima detaljer fick hon rätt. Så jag blev lite orolig...

Min sambo nekade till det hon sagt, han hade ingen aning om vad det handlade om sa han. Det såg inte heller ut på honom som att han hade någon aning...

Så idag så skickade jag ett SMS igen för att få reda på mer. Hon påstod att hon kunde tala om exakta datum och tider som han varit med henne. Okej... så hon uppgav fem datum och tider och jag frågade om hon var säker på dessa... ja, det var hon. Hon hade skrivit ner det "om hon skulle ångra sig och vilja berätta för mig"...

Problemet är att sambon varit med mig på alla dessa datum. Han är en sådan person som jobbar (och alltid svarar i telefonen på jobbet om jag ringer och jag kan också höra att han är på jobbet) och sedan kommer hem. Inga fritidsintressen utöver hundarna och då är jag med. Jag är helt hundra på att han varit med mig de datum hon uppger, för jag minns att vi gjort saker (såsom att vi ser på vissa serier tillsammans på teven och jag skulle komma ihåg om vi missat något) eller att hans barn varit hos oss.

Varför gör man såhär? Vem gör såhär? Vad är meningen?

• Svar på tråden Fick ett SMS om att min sambo är otrogen...
  • Muffins i magen

Det finns psykopater överallt. Hon kanske är kär i din man och vill sabba för er! Eller bara förstöra något bra rent allmänt. Skönt att du vet att du var med honom de datum Jon uppgav, då finns det ju verkligen inget att oroa sig över. Hon är väl skadad på nåt sätt.

• Anonym (ria)

Jag är absolut inte orolig. Jag litar på min sambo... och även om jag har inställningen att man inte kan lita fullt ut på någon så är det här inte en sådan situation...

Hon svarar inte när jag ringer och efter mitt SMS där jag påtalade att han varit med mig så har det varit tyst...

• Anonym

låter som någon som bara vill förstöra för dig...
    AVundsjuka.

• Christi38

Hon kanske är svartsjuk på er två och vill sabba för er? Visste din sambo vem hon var, har ni kunnat ta reda på det? Sjukt obehagligt om det inte ligger någon sanning i det tycker jag. Och ligger det sanning bakom det är så är det ju galet trist det med! Hoppas det blir en snabb lösning!!

• Anonym

Kanske ett ex som du inte vet om som försöker förstöra.

• Lillafrökenfräken

Tja, eftersom du är säker på att han varit med dig de tillfällen när hon säger att han varit hos henne så vill hon väl bara förstöra för er och få dig att dumpa honom så hon kan trösta honom sen...

• Anonym

Vet du vem hon är? Vet din sambo det?

• Anonym (ria)

Det är inte ett registrerat nummer. Vi har ingen aning om vem det är, men om jag får reda på det så kommer jag att ta detta med henne face to face.

Så onödigt och vilken tur för mig att jag vet att han varit här. Sparar mig en del onödig oro...

• Anonym

Kan kanske vara så att det är sant även fast datumen inte stämmer?

En bekants bekant hade en pojkvän som var otrogen över halva stan, och det var fler än en tjej som kontaktade henne. Men eftersom ingen hade bevis så trodde hon inte på dessa tjejer utan såg det som att de bara ville förstöra.

Killen nekade såklart.

Men alla runt omkring visste exakt hur det låg till.

Svar på tråden Fick ett SMS om att min sambo är otrogen...