• Anonym

Vad lägger ni på kläder i månaden?

Kläder till barnen går på ca 1 000 kr per barn och månad.
    Kläder till mig själv ca 2 500 kr/månad.
    Sambons kläder kostar kanske runt 1 000 kr per månad i genomsnitt.

Så totalt blir det  ca 6 500 kr per månad då vi har tre barn, men då ingår både kläder, skor, ytterplagg etc.

• Anonym

Vi är två vuxna, två barn ett på 5år andra på 2 år, handlar inte kläder varje månad då jag handlar blir det dock för omkring 2000kr till barnen 3ggr per år kanske & omkring 2500:- för mig & maken 1ggr per år, skulle alltså bli 708kr/mån ser jag nu......är säkert mer, hur som helst vi brukar alltid få sponsring av farmor några ggr per år förutom födelsedgspresenter (brukar önska kläder åt barnen ex ytterkläder)

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-04 16:51:13 följande:
    Vi är två vuxna, två barn ett på 5år andra på 2 år, handlar inte kläder varje månad då jag handlar blir det dock för omkring 2000kr till barnen 3ggr per år kanske & omkring 2500:- för mig & maken 1ggr per år, skulle alltså bli 708kr/mån ser jag nu......är säkert mer, hur som helst vi brukar alltid få sponsring av farmor några ggr per år förutom födelsedgspresenter (brukar önska kläder åt barnen ex ytterkläder)
    Jag räknade inte heller in skor på detta
  • Anonym

3-400/mån för mig om man räknar in skor och vinterjackor. Kanske 500/mån för sambon. Bebisen vet vi inte riktigt vad det kommer bli för genomsnitt för. Beror på hur fort hon växer Vi köper mycket begagnat så jag skulle gissa på 200?

• Anonym

3 barn (15,12 år o 6 månader)
    2 vuxna

Ca: 4000 kr / mån inkl skor

• Anonym

Kanske 5000kr i månden till mig. Sambon handlar lite mindre skulle jag tro.

• Anonym

När jag växte upp fick jag hela och rena kläder - men inget mera. Jag erkänner att jag kompenserar för detta genom att handla mycket kläder. Vi har ut ca 52 000 - lite lån på huset och sparar 10% av lönen varje månad. Så jag har mycket pengar över att handla kläder för. Vår 10-åring handlar jag nog för 1500 kr i månaden - rejäla ytterkläder och skor - men oftast får han något nytt när han skall gå på kalas eller något. Min man får jag tvinga att hanlda kläder - så kanske 1000 kr i månaden. Själv handlar jag kanske för 2-3000 i månaden - men jag måste ha representativa kläder på jobbet - men inte kostymklädd. Oftast när jag skall hålla någon presentatione för många människor - så brukar jag köpa en ny blus eller något annat som ger lite extra självförtroende.
    - så kanske handlar vi för 5000 i månaden kläder.  Usch vad mycket det låter.
    Jag lägger säkert 500 i månaden bara på strumbyxor.

• Anonym

Jag vet inte vad min man handlar för, hans fickpengar ser jag aldrig.
    Själv kan jag handla för 0 kronor några månader och flera tusen andra månader (skor, handväskor, jackor mm)

Vårt barn är bara en månad men har fått kläder för totalt 1000 kronor kanske.

• Anonym
    Anonym (Spara) skrev 2011-05-04 21:28:38 följande:
    I princip ingenting. Jag köper nästan alla kläder på secondhand och maken köper knappt nåt han heller. Inte itresserad av kläder,inget är snyggt och inget passar.
    Finns ju HUR mycket snygga kläder å skor som helst..... =))
  • Anonym

Köper nästan aldrig kläder, kanske någon gång i halvåret och då kan det gå på kanske 2-3000 kr det beror på vad jag behöver. Mannen är mer klädgalen än jag och har dessutom dyr smak, så han lägger kanske en tusenlapp varje månad.

• Anonym

2 vuxna 3 barn 700kr i snitt per månad kanske.

• Anonym

Jag lägger i genomsnitt ca 600 kr i månaden på kläder till mig själv. Min sambo lägger nog en tiondel av det...

• Anonym
    La Lola skrev 2011-05-15 16:11:42 följande:
    Jo jag vet men för de flesta är inte nödvändigt.
    Egentligen.
    Nödvändigt har sällan nåt med shopping att göra:)
  • Anonym

Hm jag hatar gå i affärer. Jag är en sådan där konstig typ som bara ser snygga kläder ungefär var blå måne.
    Men när jag handlar beroende på vad det är förståss kan det lätt springa iväg med många tusenlappar.

Skulle jag mot förmodan hamna i en affär kommer jag troligtvis ut utan någon påse.

/hukar mig och smyger undan

• Anonym
    Kimona skrev 2011-05-17 00:18:37 följande:
    Vi är två (sambon och jag) och köper väääldigt sällan kläder. Utslaget på ett år kanske 100kr i månaden tillsammans
    Det blir ofta lite mer än man tror. Jag köper heller aldrig kläder, men i december köpte jag strumpor, sockor, underkläder och liknande för en femhundralapp. I april köpte jag en kjol. Tillsammans blir det ju 600 kr på mindre än ett halvår.
  • Anonym

Oj, ska jag behöva fundera på det Vi kör oftast med metoden "handla massor på en gång". Hade en sådan raid i förra veckan, och då gick det 3500 kr på kläder till mig och vårt barn... (Maken får handla själv).

Gissar på att för oss 3 ligger snittet på 2000-3000 kr/månad. Är fullt medveten om att det är en hyfsat hög summa, men så handlar vi ofta litet "dyrare" kläder också...

• Anonym
    La Lola skrev 2011-05-17 19:38:26 följande:
    O herregud.....men ja det är klart, då går det ju lite pengar.
    Men det är inte så extremt... gillar Molo, en t-shirt till sonen går på 400,,, tex scotch soda mer.
Svar på tråden Vad lägger ni på kläder i månaden?