• JagOchDu2

Ngn som känner till Bohus (Kungälv)?

Som rubriken lyder ngn som känner till bohus utanför Kungälv? Ska köpa bostadsrätt inom ngra månader och det verkar bra men vill gärna höra det från ngn som känner till det el kanske bor/bott där.. Är det barnvänligt? Är de mkt busliv? Va finns de för affärer i centrum? Dagis? Skola? Va bor de för folk där? Finns det ngra finare områden/sämmre? Har massa fråger men de va dom som dök upp nu :) hoppas det finns ngn vänlig själ där som vet :)

• Svar på tråden Ngn som känner till Bohus (Kungälv)?
  • heliora

Varför ska du köpa bostadsrätt där om du inte känner till stället? Hmm.. Jag bor inte där, men det är ett extremt litet samhälle. Finns ett Netto tror jag och lite andra småaffärer kring ett torg som är "centrum".

Hela samhället andas arbetarklass, inga höginkomsttagare utan verkar vara av den enklare typen, industriarbetare och liknande.

• JagOchDu2

Det är lite struligt nu för jag jobbar helg och det finns ju inte ett enda helg dagis :/ och då har min söta syster lovat att hjälpa mej med barn passning på helger :) å hon bor åt det hållet. Det är närmre mitt jobb och priserna är relativt bra. Inget fel på arbetarklass för min del (fint folk) nämen jag är ju inte heller ute efter ett höginkomst område för det räcker inte riktigt ekonomin till.. Undrar om det är många från olika kulturer där? El är det lite Svensson område?

• Watchbitch

Har bott där och det gör vi inte längre. Tyckte det var ganska mycket bus o fylla kring centrum. (Ligger nämligen en pizzeria med rättigheter där) Affären var rätt kass. Sällan dom hade allt man ville ha (vi har inga konstiga vanor nej..)
    Finns allt slags folk, men en hel del "fyllegäng" som stör en del tyvärr.
    Vi valde att flytta därifrån till Kungälv istället. Bor numera i ett lugnt område här med nära till allt.. 

Svar på tråden Ngn som känner till Bohus (Kungälv)?