• pixerpie

30+ som kämpat mer än ett år för syskon

Lägger till i favoriter...

Intressanta tankar ni har! Tycks vara ett gäng kloka tjejer!
    KRAM!

• pixerpie

Jag har ju läst några veckor nu vad ni skriver och hade kanske, kanske trott att jag skulle kunna glömma den här tråden och istället äntligen få njuta av en graviditet.... Men icke... Får dränka sorgerna i midsommar istället, som Johlinn också skriver... Å- hade ju mer än gärna avstått!!!

Nu är det tre år sedan mensen kom tillbaka efter första graviditeten.. och eftersom vi fick vänta även på den så körde vi på för att få slippa den länga väntan igen... Iof, så ammade jag länge... Slutade för två år sedan... Och blev gravid två gånger förra våren... Men fick missfall, båda gångerna... Nu är det 15 månader sedan sista mf och har testat 3 kurer pergo... men icke...

ATT DET SKA VARA SÅ IN I H_VETE SVÅRT!!! Det är inte rättvisst!!!

• pixerpie

Ja, de där frågorna om syskon är inte kul... Men det är först nu som våran treåring börjat fråga... innan har hon hellre velat ha en häst- inne i huset *smile*
    Men nu fick hon en liten kusin oc fick hålla honom och då- ville hon ha en egen bäbis!
    Ja, ja... bara kämpa vidare... Kanske ska testa akupunktur jag med...
    Ha en fin dag!!

• pixerpie

Skulle lätt kunna svara på varenda inlägg. Ni är så kloka!! Men försöker att prioritera mindre tid vid datorn nu, ibland känns det som att fl blir så destruktivt... fast det var ju innan jag hittade den här underbara tråden!!!

Horminstinn- bebislotto, kanske!!! Nä, brukar säga att " det vill mamma också, men vi får se när det kommer en bäbis till oss!" Kompisarnas dotter brukar fråga om "hon får ta med bäbisen hem?" de har samma problem och jag ser hur min kompis mår dåligt av det! Usch, tänk att få slippa dessa problem! 

Johlinn, ja köpa ett syskon kanske... får man välja på pojke och flicka då också... Jo, bäbisar kan ju vara lite otäcka... om man tror att det är en docka... och den skriker!!

Loppa, ja man får fokusera på de bra sakerna... Jag har ett syskon som är två år yngre och ett som är nio år yngre och jag har samma kontakt med båda! Och som nioåring var det ju underbart att få en liten bäbis att pyssla med och jag har ju fina minnen från att syskonet var litet!  

MrFisk, min mirakelkur var nog eg Angus Castus ( munkpeppar), har blivit gravid två av fem månader med det. Men eftersom det ssedan också blev missfall, så har det ju både hjälpt och skjälpt... men kanske ska testa det igen...

Kram på er!!

• pixerpie
    Mrs Firren skrev 2011-06-27 22:30:06 följande:

Haha, bebisaffär låter perfekt för mig som gärna snabbspolar graviditeten men lätt skulle föda barn både i morgon om jag fick välja. När vi ändå är inne på shopping så kan jag väl slänga in en beställning på två stycken på en gång, man vet ju aldrig om det blir nån trea på det vanliga sättet.

Mulle - Spännande med nytt jobb. Håller tummarna för dej.

Ja, ha-ha! Jag tar gärna tvillingar eller t om trillingar bara det tar sig någon gång... Och min tanke har alltid varit att få två andra gången eftersom mannen vill ha två totalt och jag tre barn... Men tiden går, känns som om två är en omöjlighet ibland...
    Nåväl... Nu är det sommar, och en platt mage är ju inte fel och tänk på alla goda viner och ostar...
    Och nu börjar det bli lätt att ha ETT barn, ingen vagn, inga extra grejer, inte behöva planera mat och mellanmål...

Kram!
  • pixerpie
    Rirismamma skrev 2011-07-01 10:03:04 följande:
    Jag sitter och läser och känner igen mig. Vilken bra positiv inställning ni har! Jag har en dotter på 4 år, det tog precis ett år att bli gravid med henne, nu har vi försökt med syskon i cirka 2 år. Har tagit Pergotime eftersom jag inte alltid har ägglossning, vågar inte lista ut hur ofta jag har ägglossning... Blev gravid för inte så länge sen, utan pergotime, och superglad men... fick missfall i vecka 6. Det var och är fortfarande väldigt jobbigt. Barnmorskan, som bara menade väl, sa att jag är ju bara 34 och har tid at bli gravid igen. Det kan jag ju säkert men det tar ju liksom så mycket tid och berg och dal känslor!

pixan,- jag har läst rätt så mycket om munkpeppar också och ätit det ett tag. Var köpte du dina och hur länge tog du dem? Jag känner på mig att jag har något hormonellt som inte är helt som det ska och detta känns vänligare mot kroppen!

Glad att jag hittade denna tråd! Önskar er alla en skön och positiv julimånad!
    Missfall är ju aldrig en kul upplevelse!! Låt det ta den tid det behöver att läka. Jag har ocksaå testat pergo.. tagit tre kurer nu utan resultat. Jag har egen äl, så tror eg inte det är min grej... Jag tror ju också på något hormonell obalans... Då jag blev gravid med treåringen åt jag någon homopatmedicin- kanske var den som hjälpte mig att lyckas då??
    Iaf jag har köpt mina AC på internet, AlphaPlus droppar. Har testat Femikur också men det har inte funkat. Tog 20- 30 droppar morgon och kväll, blev gravid två av fem månader. Är snart redo att testa igen... Har trott att det både hjälp och skjälpy ( iom mf)... Men va f-n det har ju iaf gjort mig gravid... Det har ju inte pergon!!

Ha en skön vecka! Nu verkar det ju bli bättre väder igen!!
  • pixerpie

Pratade med dottern som hade en killkompis på besök. De lekte mamma, pappa och barn.
    -Men vi har inga barn! 
    - Nähä, men du kan väl låtsas att du har en bäbis i magen, så kan ni ju få ett barn och sedan leka med dockvagnen, sa jag. 
    Tittade dottern allvarligt på mig.
    - Men mamma, jag är ju PAPPA!!  Skrattande

Allt är ju så enkelt och självklart i barnens värld.
    Och hon kommer bli en underbart stora syster, när det väl händer!!

• pixerpie
    Corina skrev 2011-07-26 08:24:27 följande:
    Hej,

Hormonstinn: Mycket bra initiativ till tråd!!

Jag har läst igenom hela tråden och känner igen mig i många tankar och funderingar som flera av er delar med sig av.

Vi har en son på 5 år som blev till naturligt efter 1,5 års försök. (Vi hann påbörja utredning med spermatest men inga mediciner på mig då.)

Nu har vi försökt på syskon i 2,5 år utan det minsta resultat. Efter två år gick jag till en privat gyn som behandlade någon tarmbakterie i slidan som bidrog till fel PH och påverkade östrogenet... Sen skulle det ta sig!!! Det gorde det INTE.... då fick jag Primolut Nor utskrivet eftersom jag har spottings mellan ÄL och mens. Detta minskade ner spottings till att jag nu blöder en vecka innan mens. Men igen graviditet.

Nu har jag ätit min första kur Pergo för att förstärka de ÄL jag har varje månad. Jag är nu på BIM -4 och har mina blödningar precis som alla månader tidigare då jag inte eller blivit gravid. Såå....

Visst borde jag vara glad och nöjd att jag har en son och det är jag. Jag vet inte var jag skulle varit mentalt idag om vi inte fått honom. Men känslan av besvikelse varje månad när det inte tar sig är den samma som de var under tiden vi försökte få första barnet.

Jag skulle så gärna vilja (precis som ni andra också vill) bli gravid igen och få ett friskt barn.

Kramar
    Ja, visst är det jobbigt att det inte ska funka... och visst är man glad över det barn man har men det ger ju mersmak!!!  Jag har testat tre kurer pergo nu, så jag är rätt säker på att det inte är vår grej... Hoppas, hoppas det fortfarande kan vara rätt för dig!

Jag är ca bim -1 eller 2 och har tempat och är ganska övertygad om att mensen kommer idag. Blä, hur ska man orka, men det gör man ju. För två år sedan kände jag att nu orkrar jag inte en dag till... men det gör man ju... Två graviditeter förra senvintern som slutade i mf, visade ju att iaf något funkade men nu är det 14 månadersedan senaste graviditeten.

Håller med, bra intiviativ till tråd och det är en cool och avslappnad stämmning här... Ingen hets! 

KRAM!!  
  • pixerpie

Selena... Vet inte hur många pergoturer jag ska testa, läkaren har sagt... Vi provar detta ett tag, eftersom både jag och mannen har bra värden var för sig, tycker han det är för tidigt med IVF... fast det känns som om det blir närmre och närmre det vi kommer... Fast nu har jag beställt hem munkpeppar, som hjälp mig förut, det normaliserar hormonvärderna och jag tror det är där mitt problem ligger, att det är obalans i horonsystemet... Men det är bara vad jag själv tror...
    Ja, svårt att inte veta vad som krävs? Varför ska du ta sprutor? Vad gör de? Dina pergokurer, tog du enkel eller dubbel? Jag är lite sugen att testa dubbel??

Johlinn, skönt att humöret är ok- trots mens! Jag vet inte hur jag kommer känna, men jag är så saäker på att den kommer komma så det är bättre den kommer snart!!

KRAM!!

• pixerpie
    chiqita skrev 2011-07-26 21:49:41 följande:
    Pixan: så munkpeppar hjälper till att stilla vilda hormoner? Då borde kanske jag testa det med, eftersom jag är övertygad om att mina behöver lugnas.. Hormonstinn heter jag av en grund liksom Vilka köper/hade du? Finns det många att välja på? Hur åter man dem? RR slutar man ju med efter ÄL.. Johlinn: surt med mens men skönt att ni njuter av semestern. Kram!
    Ja, googla lite på det, men verkar som att de "fixar" det mesta, är progestron för högt balanserar det det, är det östrogenet som är i överskott eller underskott balanserar det det... I Tyskland ges det som fertilitetshöjande av läkare. Jag förklarde för min läkare att jag blivit gravid två av fem månader med det men han avfärdade det med " herren rår och människan spår"...   Eg är jag emot att självmedicinera men det är ju det som gett bäst resultat... Iof är dottern, det bästa resultatet men då åt jag homopatmedicin som jag inte vad var... Sökte homopaten idag, men han hade semester...

Ja, sluta efter äl, jag beställde droppar från bodystore.se, tagit 20-30 droppar i teet morgon och kväll. Finns visst tabletter också. Jag har testat ett par från hälsokosten, men tror de är för svag styrka på dem. Den biverkning jag märkte av var ömma och mjölkart från brösten...  Sen tar jag Mivitotal från hälsokosten, de rekomenderade homopaten också...

Lycka till!
    KRAM!
Svar på tråden 30+ som kämpat mer än ett år för syskon