30+ som kämpat mer än ett år för syskon
Lägger till i favoriter...
Intressanta tankar ni har! Tycks vara ett gäng kloka tjejer!
KRAM!
Lägger till i favoriter...
Intressanta tankar ni har! Tycks vara ett gäng kloka tjejer!
KRAM!
Jag har ju läst några veckor nu vad ni skriver och hade kanske, kanske trott att jag skulle kunna glömma den här tråden och istället äntligen få njuta av en graviditet.... Men icke... Får dränka sorgerna i midsommar istället, som Johlinn också skriver... Å- hade ju mer än gärna avstått!!!
Nu är det tre år sedan mensen kom tillbaka efter första graviditeten.. och eftersom vi fick vänta även på den så körde vi på för att få slippa den länga väntan igen... Iof, så ammade jag länge... Slutade för två år sedan... Och blev gravid två gånger förra våren... Men fick missfall, båda gångerna... Nu är det 15 månader sedan sista mf och har testat 3 kurer pergo... men icke...
ATT DET SKA VARA SÅ IN I H_VETE SVÅRT!!! Det är inte rättvisst!!!
Ja, de där frågorna om syskon är inte kul... Men det är först nu som våran treåring börjat fråga... innan har hon hellre velat ha en häst- inne i huset *smile*
Men nu fick hon en liten kusin oc fick hålla honom och då- ville hon ha en egen bäbis!
Ja, ja... bara kämpa vidare... Kanske ska testa akupunktur jag med...
Ha en fin dag!!
Skulle lätt kunna svara på varenda inlägg. Ni är så kloka!! Men försöker att prioritera mindre tid vid datorn nu, ibland känns det som att fl blir så destruktivt... fast det var ju innan jag hittade den här underbara tråden!!!
Horminstinn- bebislotto, kanske!!! Nä, brukar säga att " det vill mamma också, men vi får se när det kommer en bäbis till oss!" Kompisarnas dotter brukar fråga om "hon får ta med bäbisen hem?" de har samma problem och jag ser hur min kompis mår dåligt av det! Usch, tänk att få slippa dessa problem!
Johlinn, ja köpa ett syskon kanske... får man välja på pojke och flicka då också... Jo, bäbisar kan ju vara lite otäcka... om man tror att det är en docka... och den skriker!!
Loppa, ja man får fokusera på de bra sakerna... Jag har ett syskon som är två år yngre och ett som är nio år yngre och jag har samma kontakt med båda! Och som nioåring var det ju underbart att få en liten bäbis att pyssla med och jag har ju fina minnen från att syskonet var litet!
MrFisk, min mirakelkur var nog eg Angus Castus ( munkpeppar), har blivit gravid två av fem månader med det. Men eftersom det ssedan också blev missfall, så har det ju både hjälpt och skjälpt... men kanske ska testa det igen...
Kram på er!!
Haha, bebisaffär låter perfekt för mig som gärna snabbspolar graviditeten men lätt skulle föda barn både i morgon om jag fick välja. När vi ändå är inne på shopping så kan jag väl slänga in en beställning på två stycken på en gång, man vet ju aldrig om det blir nån trea på det vanliga sättet.
Mulle - Spännande med nytt jobb. Håller tummarna för dej.
Pratade med dottern som hade en killkompis på besök. De lekte mamma, pappa och barn.
-Men vi har inga barn!
- Nähä, men du kan väl låtsas att du har en bäbis i magen, så kan ni ju få ett barn och sedan leka med dockvagnen, sa jag.
Tittade dottern allvarligt på mig.
- Men mamma, jag är ju PAPPA!!
Allt är ju så enkelt och självklart i barnens värld.
Och hon kommer bli en underbart stora syster, när det väl händer!!
Selena... Vet inte hur många pergoturer jag ska testa, läkaren har sagt... Vi provar detta ett tag, eftersom både jag och mannen har bra värden var för sig, tycker han det är för tidigt med IVF... fast det känns som om det blir närmre och närmre det vi kommer... Fast nu har jag beställt hem munkpeppar, som hjälp mig förut, det normaliserar hormonvärderna och jag tror det är där mitt problem ligger, att det är obalans i horonsystemet... Men det är bara vad jag själv tror...
Ja, svårt att inte veta vad som krävs? Varför ska du ta sprutor? Vad gör de? Dina pergokurer, tog du enkel eller dubbel? Jag är lite sugen att testa dubbel??
Johlinn, skönt att humöret är ok- trots mens! Jag vet inte hur jag kommer känna, men jag är så saäker på att den kommer komma så det är bättre den kommer snart!!
KRAM!!