• Snowgirl

30+ som kämpat mer än ett år för syskon

Älgen, När du säger det så var jag ganska missnöjd med min utredningsläkare också tyvärr. Hon babblade en massa ovetenskapligt strunt som att det skulle ta sig om jag la ner tempning och ägglossningstest och ställde oss o adoptionskön. Det var väl remissen till IVF som var vinsten av utredningen egentligen och att spermierna var bra och ägglossningen fungerade. IVF-kliniken blev ganska upprörda när jag berättade om bemötandet från utredningsteamet och sa att de skulle ringa och prata med dom. 

• Snowgirl

Chiquita, Sprayningen kan nästan jämställas med att gå in i klimakteriet en kort stund. Jag är helt säker på att den påverkar i olika grad, men sen är det en massa annat också när man påbörjar IVF. Jag var skitskraj för att det inte skulle bli några ägg och sen att de inte skulle bli befruktade. Det fanns en oro att om IVF inte skulle funka så skulle vi bli definitivt barnlösa. Det är mycket som spelar in.
    Jag tyckte inte att jag påverkades så mycket av sprayen, men så här i efterhand har jag insett att jag nog gjorde det. Jag blev skitirriterad på skarvarna i asfalten och skällde på att hyrbilen var för hård, men sen har jag åkt samma sträcka med massor av olika bilar och inte brytt mig alls om dessa skarvar. Bara ett exempel

• Snowgirl

Vi4, Underbar bild! Stort grattis! Jag skulle kika in med en kram. Läste ditt lite sorgsna inlägg igår. Tänk vad saker ändrar sig snabbt ibland. Nu får du en stor lycka till kram istället!

• Snowgirl

Cilla, Ja det minns jag ju  Hoppas att det blir nu så också och hoppas att det är ett ordentligt stim med tre till om några veckor.

• Snowgirl

Kate, Det blev en riktig lyckträff där, men det har stämt väldigt bra i ladugården. Det blir ofta hektiskt med mycket extrajobb vid kalvningar eftersom de ofta klumpar ihop sig tre och tre.

• Snowgirl

Stramalj, Alla tummar för dig idag!

Vi4, Tänk om man bara kunde snabbspola tiden. Det gäller förståss för stramalj också. Psykisk tortyr är vad det är.

Upp i det blå, Jag är också inne på att ägglossningen kan komma senare, men samtidigt så känner man ofta sin kropp väl efter kämpande. Du har en tumme för att det blir ägglossning på semestern.      

• Snowgirl

Kate, stort lycka till! Vi var i fjällen med brorsan veckan före äggplock och naturligtvis blev brorsonen sjuk. Jag pratade med kliniken och de sa att det görs plock även om jag skulle bli sjuk. De ville bara veta om innan så de kunde isolera oss. Nu vet jag inte hur det är där du går, men jag tror det ska mycket till för att de inte ska plocka äggen.

• Snowgirl

Sweetie, Stor kram till dig! Tycker du har haft tillräckligt med motgångar. Blir så ledsen för din skull Håller mina tummar att det ser bättre ut på torsdag {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden 30+ som kämpat mer än ett år för syskon