• Moonlight83

30+ som kämpat mer än ett år för syskon

Hoppas det är okej att jag hoppar in här.

Är 31 och har en dotter som snart fyller 5.Vi är nu inne på vårt 26:e försök.Vi har ett tidigt mf samt ett sent ma i v18 bakom oss.Enligt fertilitetsutredningen så har jag en äggledare som det är helt stopp i och den andra har trång passage.Låg även på gränsen att ha pco då jag hade förhöjda värden och väldigt många äggblåsor.Har dock ägglossning och regelbunden mens.De rekomendrade ivf men jag har för högt bmi för att få göra det samt så har vi inte pengarna i dagsläget.Så vi kämpar på själv tills vi lyckats spara i hop pengarna som behövs och jag gått ner i vijt.

• Moonlight83

Vårt mf ligger oxå nära i tiden tyvärr.Så förstår precis vad du går igenom just nu.Fick det i förra veckan.Även vårt ma är rätt färsk i tiden.Inträffade i Augusti i vecka 18 i år.Så båda sorgerna och jobbigheterna kom tät.Innan vi fick Ma så hade vi kämpat i 2 år.Sedan kom missfallet 2 månader efter.Försöker känna hopp om att vi kan bli gravida även om resultaten av fertilitetsutredningen var så pass dåliga som de var.

Någon mer av er som använder clear blues fertilitetsmonitor?

mère de R skrev 2014-10-28 16:18:24 följande:

Tittar in för att säga hej till er alla kämpartjejer. Har tagit lite paus från FL och försöker bearbeta missfallet och tänka hur vi ska gå vidare. Men tänker på er och håller tummarna för ett fett + för alla :) Kram

• Moonlight83

9 dagar kvar till bim.Har inga jätte förhoppningar då vi jobbade de "bästa" dagarna.Jobbar natt och mannen dag så vissa dagar är i stort sätt omöjliga att få till det på.Syns 5 min i dörren typ.Men får hoppas på långlivade spermier :)

• Moonlight83

I dag kom den igen,deppigaste dagen varje månad.22:e försöket och 27 månader sedan vi började försöka.Har börjat fundera lite på det härmed heminsamaton.Oftast får vi bara till det 1-2 gånger kring äl sedan får mannen  prestationsångest och svårt att komma.Men funderar på om man köper hem en spruta och medicinslang,inte så romantiskt kanske men tror att ångesten skulle släppa lite för honom om vi kan få till det någon mer gång.Har någon här testat det?

rosali84 skrev 2014-11-25 12:46:38 följande:

Mens igen :( Suck! Blir 18:e försöket nu.

Vi ligger visst rätt lika i cykeln rosali84, En fördjävlig dag.Hade lovat mig själv att inget test ta men kunde ändå inte motstå det i morse.Men så kom den som klockan själv.

• Moonlight83

Idag kom plusset ,27 månader sedan vi började försöka och 1 ma och ett mf senare så hoppas vi på 3 gången gillt. Vågar inte riktigt hoppas ännu då vi fick ett tidigt mf för några månader sedan.Så det blev vår julklapp i år :)

Härligt att se att vi är flera som plussat på kort tid.

• Moonlight83

Länge sedan jag skrev här då jag varit väldigt deprimerad under sommaren.Alla nära har nu fått sina små av de som var beräknade samtidigt. Men så i dag 6 mån efter senaste mf så fick vi plus på stickan.Så hoppas hoppas då detta är 4:e graviditeten under våra 3 års försök till syskon.

Svar på tråden 30+ som kämpat mer än ett år för syskon