• mère de R

30+ som kämpat mer än ett år för syskon

Hej!

Det var så länge sen jag var aktiv på FL men känner precis som ni ett stort behov av att prata och ventilera alla känslor kring syskonförsök. Jag är 35 år och vägen till vårt första barn var lång och krokig med MF, en ängel i v 19, pergotime, två IVF innan vi till slut blev naturligt gravida 4,5 år efter första försöket. Förra våren fick jag ännu ett MF efter en pergotimekur. Samma dag som jag testade positivt fick jag veta att jag har lågt AMH värde, 0,2!

Sonen är nu 4 år och frågar minst en gång i veckan när han ska få en egen bebis och mitt hjärta går sönder varje gång. Vi har valt att inte göra fler behandlingar, istället går jag på akupunktur och har beställt munkpeppar och D-vitamin som jag hört kan höja AMH.

Håller tummarna för en fertil sommar för oss alla ;)

• mère de R

Snow: vad tråkigt :( Har blödningen kommit igång på riktigt? Finns många som blöder trots att de är gravida. Med sonen blödde jag varje dag fram till v. 18 och i början var det som mena men det gick bra ändå . Håller tummarna!

• mère de R

Jag väntar på mens i dagarna och dum som jag är så hoppas jag och tror att det kan finnas en liten chans den här gången. Jag vet innerst inne att jag inte är gravid men ändå springer jag på toa hela tiden för att kolla om mensen har kommit och letar efter symtom jag kan tänkas känna.

• mère de R

Igår eftermiddag fick jag ett fint Gravid 2-3 och lyckan hade inga gränser. Tyvärr var den kortvarig och idag på eftermiddagen fick jag blodiga flytningar. Det kan sluta hur som helst. Blödde med sonen ända till v 18 och det gick bra ändå men tror inte att vi har samma tur den här gången.

Jag är så ledsen! Hade en positiv känsla eftersom det blev en naturlig graviditet (efter 4 akupunkturbehandlingar) utan hormonbehandlingar, att man inte tvingat fram en graviditet med ett dåligt ägg utan att allt klaffade naturligt.

Är bara SÅ trött på detta, trött på att hoppas, trött på att gång på gång samla ihop mig och orka försöka igen.

Vi5: vilka tillskott har du tagit?

• mère de R

Jag blöder inte än, det kommer lite ljusrosa/ljusbrunt på pappret efter toabesök. Har inga symtom, inga ömma bröst, inget illamående. Hade lite molvärk vid ett tillfälle idag men inte så mycket. Hade i för sig väldigt lite symtom med sonen och blödde till v 18. Var sjukskriven och intog ryggläge hela den perioden. Hoppas det är nåt liknande även den här gången. Hellre det än MF. Ska ringa min gamla BM på spec. Mvc och be om att få komma på VUL.

• mère de R

Tack för tummarna!

Har bokat vul nästa torsdag och hoppas då få se ett tickande hjärta.

Har nån av er använt progesterAll vid graviditet? Jag gör det nu men är rädd att de få symtom jag har beror på krämen och inte på graviditet. Har läst att den ger samma symtom sombiverkning .

Micro. Stort grattis till plusset :) Håller tummarna att allt går bra.

• mère de R

En ärta på 4 mm och fladdrande hjärta fick vi se idag ???????????? GRÄNSLÖS LYCKA!

Tack för tummarna ???? Ska tillbaka på nytt vul om två veckor.

• mère de R

Nytt vul idag visade att graviditeten avstannat och embryot tillbakabildats. Har tagit cytotec och håller på att blöda ut det. Känner mig helt tom :( Trodde verkligen på den här graviditeten men .....

Svar på tråden 30+ som kämpat mer än ett år för syskon