Inlägg från: Lola Jämtland |Visa alla inlägg
  • Lola Jämtland

Varför vill män inte gifta sig?

Varför vill man gifta sig överhuvudtaget undrar jag?

Jag kommer aldrig att gifta mig!!! *brrrr*

• Lola Jämtland

Ts

Nä, sätt mig i fängelse o jag skulle nog känna samma känsla som om jag vore gift. Lägg då till att jag inte tror på evig kärlek o då finns det ju ännu mindre anledning till att gifta sig.

Jag tror att mer än 50 % av de som gifter sig gör det för att få visa upp sig, ha fest o få presenter.

Ja, jag har taskiga erfarenheter av äktenskap om nån undrar...

• Lola Jämtland

Ts

Kanske är verkligheten jag beskriver o du lever på små rosa moln?

• Lola Jämtland

Ts

Har en teori om gamla o äktenskap oxå....De lever ihop bara för att de tror att de inte klarar sig utan den andre.

Nä, nu ska jag lämna tråden...

Ts, tjata inte på honom vad du än gör. Nån gång i framtiden kanske han ändrar sig o eftersom du tror på evig kärlek så kommer det ju ändå att vara ni två.

• Lola Jämtland

bisou

Det stämmer på mig oxå.....jag är nog man egentligen!

• Lola Jämtland

Fasiken så svårt det var att lämna tråden!!

Vad är romantiskt med ett bröllop?

• Lola Jämtland

"Men KAN det bli "bara för att" om man verkligen älskar varandra? "

Ja, det kan det väl? Om man gör det bara för att det ska göras eller för att omgivningen förväntar sig det?

• Lola Jämtland

Men allt det kan man ju visa o säga ändå! Yttersta beviset?! Trams säger jag!

• Lola Jämtland

Ts

Man har två val. Litar på att han älskar en eller att han inte gör det. O tror man på det sista, varför stannar han då kvar?

Varför behövs det ett "ja" i kyrkan? Räcker det inte med att han säger att han älskar dig?

"Ingen gifter väl sig om man inte ens älskar sin partner."

Jo, jag tror faktiskt att det är en hel del människor som genomgått (tänkte skriva genomlidigt) ett bröllop o typ 1 år senare knakar det i fogarna. Varför då? Blev det inte den idyll de hade förväntat sig efter äktenskapet eller berodde det på att de egentligen inte älskade varann?

Svar på tråden Varför vill män inte gifta sig?