Inlägg från: Muminski |Visa alla inlägg
  • Muminski

Varför vill män inte gifta sig?

ojoj ts som jag känner igen mig. Får återkomma till det när inte blivande maken tittar på

• Muminski

Nu har jag lite tid över.

Jo, jag känner igen mig i det du skriver.
    Min känsla var som din, jag ville han inte.
    Jag var ledsen tjatade förtstod inte varför i hela friden han inte ville.
    Jag kände mig inte älskad, det kändes som att han höll tillbaka.

Vi tragglade det där flera år, och det var många tårar och ilska som kom fram.

Men så ändrade JAG helt synvinkel. Jag jobbade med min självbild och insåg att jag tidigare mätt hans kärlek. Om han säger si om han gör så älskar han mig visst mycket.
    Som en slags barometer.

Egentligen hade det INGENTING med mig att göra, med hans känslor för mig att göra.
    Han ville inte gifta sig för hans bild av äktenskapet skilde sig från mig.
    Han kände att det inte var den ultimata kärlekshandligen, det där med bröllop.
    Han gillar inte stora fester, han kände inte för att gifta sig just då, han hade en bild inom sig att han skulle gifta sig efter 30.

Allt detta hade altså ingenting med vår relation att göra, men när jag valde att se det så blev det stora problem med just relationen.

Jag släppte på det där och insåg verkligen att han älskar mig.

Men så hände nåt....

Han fick distans till hela bröllopsgrejen..började fundera på varför jag velat det så mycket.. insåg själv att det inte skulle vara nån fara att gifta sig innan 30, för det var ju ändå mig han ville vara med.
    Han själv kan vara med och styra så det inte blir nåt stort bröllop, han kan få det precis som han vill ha det.
    Nu hade jag lagt ner hela grejen så det var inte laddat ämne eller min press som hela tiden fanns där i periferin, han fick själv grubbla på det där.
    När ett vänpar till oss berättade att de skulle gifta sig, blev det realitsiskt på ett annat vis för honom. Vid ett samtal om detta kom det bara... han sa att han var redo och gärna vill ha en fru, mig! jihooo Den 29/7 smäller det

Jag vill ju så gärna gifta mig, men av rätt anledning och jag är idag glad för att det tog oss denna långa tid.
    Dessutom reagerade han när jag backade, han insåg att han riskerat att förlora mig, för när det var som jobbigast var jag på väg. Jag hade kunnat lämna honom, för nog kunde jag hitta någon som älskar mig tillräckligt mycket, som ville gifta sig?

Nåväl.. detta blev långt..

Men anledningarna till att inte vilja gifta sig behöver inte ha någon koppling till känslorna för dig ts.
    Jag hoppas att ni hittar en väg som ni båda mår bra av.

Lycka till

Svar på tråden Varför vill män inte gifta sig?