• Joico

Vad göra med tygbit i kök?

Vi fick en bit tyg av sambons mamma, som blev över när hon sydde gardiner till sitt kök. Hennes tanke var att vi skulle ha det som kappa i köket, men jag tycker det ser så kalt ut med en kappa. Dessutom hade jag velat sy den som en fake-jalusi isåntfall och det räcker inte....

Det är ett jättefint tyg och det vore kul att göra nåt med det. Bäst passar det nog i köket med tanke på mönstret. Har ni några tips?
    Det finns inte plats för en tavla.

• Svar på tråden Vad göra med tygbit i kök?
  • LinnaLi

Hur stort det är spelar ju roll, men kanske en diskhandduk, att bara ha som snyggt att lägga över diskstället. eller sy en handduk att ha vid spisen.

...för evigt, för alltid...
  • lövet

Vad menar du med fake-jalusi? En hissgardin? I så fall kan du ju sy det av tyget om du kombinerar ihop det med ett annat enfärgat tyg. Antingen så tar du det mönstrade tyget längst upp och längst ner  eller oxå kan du ju köra vårder hela vägen.  Kan bli jättefint. 

• Joico
    lövet skrev 2011-05-06 09:11:04 följande:
    Vad menar du med fake-jalusi? En hissgardin? I så fall kan du ju sy det av tyget om du kombinerar ihop det med ett annat enfärgat tyg. Antingen så tar du det mönstrade tyget längst upp och längst ner  eller oxå kan du ju köra vårder hela vägen.  Kan bli jättefint. 
    Ja precis, en hissgardin... så heter det ja. Man kan ju sy som en fake, med liksom ett veck så det ser ut som en hissgardin. Men bara det är för avancerat för mig, så att börja blanda in mer tyger går absolut inte
  • Joico
    Den lila/rosa texten på tyget matchar ju rätt bra med färgen på gardinerna som hänger i köket nu... men frågan är om det blir lite klumpigt om jag gör en minikappa/mini-fakejalusi och sätter tillsammans med gardinerna. Vad tror ni?

Annars lutar det mest åt en liten löpare till köksbordet eller nåt...
  • Mamsis

En fejkjalusi räcker det nog till.  Om du inte har ett fönster bredare än 150 så.

Svar på tråden Vad göra med tygbit i kök?