Inlägg från: Litet My |Visa alla inlägg
  • Litet My

Sätta sin trotsiga unge i duschen som straff, rätt eller fel?

Givetvis INTE okej...

Vet en som har grav ADHD som berättade att när han inte kunde sluta skrika som barn (from 1 års ålder) så satte de in honom i duschen och spolade kallvatten på honom, detta var på det glada 80 talet =(

Så fenomenet verkar ju funnits sedan innan.

• Litet My
    Hanakana skrev 2011-06-18 22:49:35 följande:
    Jösses, det är väl bara sinnessjuka som gör så mot sina barn??? Tror nog inte att ett barn blir sig likt efter en sådan sak. Och absolut inte får någon tillit till sin förälder... Hemskt att ens tänka den tanken!!!!
    Nej, det är inte bara "sinnesjuka" som gör så...att vara "sinnesjuk" säger inte så mycket om hur man misshandlar sina barn.

De jag vet som straffat sina barn i duschen har varit fullt psykiskt friska.
  • Litet My
    Tygtiiger skrev 2011-09-04 23:31:51 följande:
    Det är heltoch hållet fel men idag blev jag onekligen frestad Rynkar på näsan

(nej, jag gjorde det inte. Såklart inte. Maken tog över i konflikten och när alla hade lugnat ner sig hade jag och sexåringen ett långt samtal.)  
    Så gör vi hemma också, dvs att den ena får ta över när den andre inte orkar, har också en 6 åring med diagnos dessutom som via 6 års trotsen går att multiplicera med 10 eller något =)

Men visst har man kännt sig lite frestad Skäms
Svar på tråden Sätta sin trotsiga unge i duschen som straff, rätt eller fel?