Sätta sin trotsiga unge i duschen som straff, rätt eller fel?
Ja är det rätt eller fel när man blir så less på det skrikande, bråkande, trotsande monstret att man sätter ungen i duschen och vrider på?
Ja är det rätt eller fel när man blir så less på det skrikande, bråkande, trotsande monstret att man sätter ungen i duschen och vrider på?
För att förtydliga, det är naturligtvis inte jag som har gjort detta mot något barn! Läs mina inlägg i tråden
Jag reagerade däremot mycket starkt och blev väldigt ledsen när jag läste om någon annan som gjort detta mot sin dotter, och som dessutom anser att hon gjorde rätt, att det är vad som är uppfostran. Jag blev dock hånad för att jag framhärdade hur fel det är att straffa barn på det sättet! Vet ej hur gammalt barnet var men kanske 3-4 på sin höjd eftersom det handlade om barn i trotsåldern. Personen i fråga tyckte dock det var jättebra eftersom barnet blev tyst...
Hm förstår inte heller varför småbarn skulle duscha två gånger om dagen? Vår tjej badar ett par gånger i veckan, kanske någon fler gång om det behövs men vi ser inget behov av bad dagligen! Dock handlar ju tråden om dusch som straff inte för att tvätta sig, det är en väldigt stor skillnad...
Sedan tvättar man väl iofs inte barnen med kläderna på heller hoppas jag..?
Nej jag menar de fall där bråk och konflikter i allmänhet resulterar i straff, och där vissa helt enkelt har duschen som straffmetod när barnet inte lyder. Jag syftar alltså inte på barn som ändå ska duscha men inte vill, utan som straff med kläderna på.
Va?? Vaddå avslöja vad? Det handlar inte om något annat än exakt det jag har skrivit. Du är parnoid om du tror att det finns dolda motiv med allt här i världen... Är det så oerhört svårt för dig att tänka sig att det finns folk som straffar sina barn..? Då lever du i en lite väl rosenskimrande värld tror jag!
Du lär blanda ihop mig med någon annan för jag krigar då ingenstans, och den enda som verkar ha PMS här är du Strasbourg!
Finns ingenstans i hela denna tråd som någon specifik person har blivit utpekad, hittar ni något moraliskt tvivelaktigt så anmäl då det istället för att kasta skit. Det är mycket tydligt att det finns folk som använder denna sortens straff och precis som med allt möjligt annat så startar folk här på forumet trådar efter att ha fått funderingar ur andra trådar and so on. Det är liksom så man gör! Trådar leder till nya trådar och nya funderingar!
Däremot är det förjävla lågt att plötsligt börja kasta skit på mig i en gammal tråd för att jag trampat på någons lilltå i "spädbarn ska lämnas att skrika själva annars lär de sig aldrig"-trådar! Håll åtminstone er agg i rätt trådar, normalt jävla forumvett!