Inlägg från: Boothwalker |Visa alla inlägg
  • Boothwalker

Astrid Lindgren figurer

10/10. Yey =)

♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Boothwalker

Hade en diskussion med en kompis om varför emil har brun mössa i filmerna när han har blå i böckerna och de man köper osv. Hon trodde han hade blå mössa. Och den filmen rullar hemma hos dem för jämnan =)

♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Boothwalker
    Haanky skrev 2011-05-09 20:12:21 följande:
    hahahah oj jag trodde tillomed att den va blå... mörkblå... kanske lite smutsig men inte brun.. hihihih
    Ja det trodde jag också tills jag såg att den var brun =)
    norrlandsflicka skrev 2011-05-09 21:27:53 följande:
    Intressant med mössan. Det har jag också funderat på. Annars är ju Emil rätt klädd med sina blå kläder och sin bössa, precis som i böckerna.
    Det är ju lätt att missa detaljer när man ser filmer, även om man ser filmerna ofta.
    I böckerna står det att han har en blå mössa. Men inte i filmerna... =)
  • Boothwalker
    norrlandsflicka skrev 2011-05-11 20:57:47 följande:
    Kanske är så enkelt.
    Vi lär väl aldrig få veta.
    Nä. Förmodligen inte... =)
  • Boothwalker
    Haanky skrev 2011-05-12 09:47:57 följande:
    Heheh nä så måste det nog vara.. eller så tyckte inte reggisören att det va bra me blå mössa?? :P:PSolig
    Eller så tyckte de helt enkelt inte att färgen spelade nån roll... Kanske hittade en modell i brunt de gillade helt enkelt...
  • Boothwalker
    Haanky skrev 2011-05-12 22:59:50 följande:
    Kan va så :P heheh skulle va kul å veta :D:D
    ja. Kanske inte en prioritering helt enkelt =)
    Men ändå störigt =)
  • Boothwalker
    Haanky skrev 2011-05-12 23:02:57 följande:
    jaa!! heheheh
    =)
Svar på tråden Astrid Lindgren figurer