Eddam skrev 2011-05-05 23:21:57 följande:
Min syster jobbade i en familj med 2 handikappade barn där föräldrarna alltid tog nattpassen och fick betalt för dom. Båda barnen var beviljade personlig assistans dygnet runt..
Tack för ditt svar.
syrena skrev 2011-05-05 23:54:30 följande:
Ja det e klart att du kan prata med komun eller privat vilket du har åt dit barn om det hela så ska du se att det årdnarsig .....
kram på dig
Hej tack snälla du för svaret
Hoppfull84 skrev 2011-05-06 09:58:33 följande:
är du anställd som assistent så kan du ju självklart jobba även de passen. men man får inte jobba dygnet runt så då kan du inte jobba hela dagarna också samtidigt, men just nätterna är vanligt att föräldrarna tar för att slippa ha utomstående assistenter sovande i hemmet.
Åh snällt att du svarade nej så klart att jag ej vill jobba hela dagen kära nån det är ju ingen som orkar. Men vill jobba em/kväll och natt sju dagar i veckan....
Jeanette81 skrev 2011-05-06 11:05:17 följande:
Ja det får du. Jag jobbar på ett kontor, vi är samordnare av personlig assistans och vi har flera föräldrar som arbetar åt sina barn!
Så bra att du svarar. Nej jag tänkte jobba em/kväll o natt åt sonen m sovande jour han har ep och kan vakna och bli orolig.....
Får man jobba typ från 15:00-07:00 en hel vecka o sedan vara ledig i en hel vecka? Rent teoretiskt alltiså för jag är inte alls säker på att man få timmar.....