• Stefan84

Pappa kontakter?!

Hej mitt namn är stefan och är 27 år...

Är dålig på presentation men gör ett försök..
    Ja nu ska ja bli pappa i januari men mycket tankar som surar runt på den bitten hur de kommer att kännas och osv om vad de blir för något dotter / son , namn.. 

Jag och min flickvän har redan nu börjat att kolla runt på olika kombi bilar men vi vill ha en billig bil i drift, hon vill att vi ska skaffa en Ford ecsort medan ja vill att vi ska skaffa en Ford mondieo pga att ja tycker att de är större , ja ni förstår att de är mycket tankar omkring att bli pappa som man har..

När ja fick veta att jag skulle bli pappa så blev ja glad men sen så försvan jag in i en dimma utav glädje och de går liksom inte att beskriva med ord hur de kändes att få veta det , Varje gång vi är ute och stor handlar mat osv så går ja och kollar på barn kläder redan nu och blöjor men vill redan nu handla blöjor och allt men...

Ja har märkt att ja har blivit så känslig också , tjejen min har lånat en bok  " om att bli pappa " när ja började att läsa så började mina tårar att rinna men även då vi ser på teveprogramet  " en unge i minuten "  Ja undrar om man är ensam om det eller finns de andra pappor som kanske känner igen sig i det också ? 

Det skulle vara trevligt att prata med andra pappor..

• Svar på tråden Pappa kontakter?!
  • axana

Jag är pappa till en sjuårig tjej som jag har från ett tidigare för hållande och ska bli pappa igen i december och jag blir så glad att vi är fler pappor som är så känslosamma och vågar utrycka att vi blir rörda när det gäller våra barn.

• Kekke

förstår att man blir rörd när det kommer till den här biten.. jag blir rörd när man tänker på det, senkänner jag att jag älskar min fru mer o mer hela tiden också.. kan inte bli så mkt bättre just nu. förrutom semester då   :)

• Kekke

jag kan bara tala för mig sj, men jag har inte förstått hur häftigt allt är med en gravid tjej.. hur känslorna är mm..
    hur det växer.. vi hade ett tidigt ultraljud och när vi fick se att det var 17mm o att man fick se hjärtat slå.. då kändes det mer på riktigt.. men det var riktigt härligt..

• Kekke

idag så har vi varit och gjort ett cub-test. det var så häftigt att se den lille bebben hoppa o studsa där inne i magen.. det känns så mkt mer verkligt nu när man får se den på bild.. kunde se armar o ben mm.. skithäftigt.. man blir verkligen rörd av det.. :)

• axana

Vi var och gjorde kub-testet förra onsdagen och det var som du säger Kekke verkligen riktigt häftigt och en underbar känsla att se sitt barn leva om där inne i magen, det såg ut som om barnet hade hicka för "det" hoppade till med jämna mellanrum.  Jag glädjs för varje dag som går och mn fru kände sig lugnare när hon fick se sitt första barn röra sig där inne, det har varit en väldigt lång resa för henne att bli gravid med många motgångar på vägen men nu är vi på väg. 

• Kekke
    axana skrev 2011-06-02 21:51:52 följande:
    Vi var och gjorde kub-testet förra onsdagen och det var som du säger Kekke verkligen riktigt häftigt och en underbar känsla att se sitt barn leva om där inne i magen, det såg ut som om barnet hade hicka för "det" hoppade till med jämna mellanrum.  Jag glädjs för varje dag som går och mn fru kände sig lugnare när hon fick se sitt första barn röra sig där inne, det har varit en väldigt lång resa för henne att bli gravid med många motgångar på vägen men nu är vi på väg. 
    grattis.. det var riktigt häftigt.. vår "hoppade" till ett par ggr.. vi hade fått tips på att filma på skärmen, så jag filmade lite med mobilen. väldigt glad över att jag gjorde det..
    vad fick ni för resultat? vi fick 1 på 20 000.. så det kändes väldigt bra..
    vad har ni haft för motgångar?
  • axana
    Kekke skrev 2011-06-02 22:10:01 följande:
    grattis.. det var riktigt häftigt.. vår "hoppade" till ett par ggr.. vi hade fått tips på att filma på skärmen, så jag filmade lite med mobilen. väldigt glad över att jag gjorde det..
    vad fick ni för resultat? vi fick 1 på 20 000.. så det kändes väldigt bra..
    vad har ni haft för motgångar?
    Hej igen Kekke !!

Jag har varit frånvarande här ett tag men tillbaka igen, allt är bara bra och det är dags för RUL på torsdag. Vi har kört rätt många IVF-försök med mindre framgång innan nuvarande graviditet och det har varit extra jobbigt för min fru eftersom jag har en underbar dotter sedan tidigare.
  • Kekke
    axana skrev 2011-06-24 22:18:38 följande:
    Hej igen Kekke !!

Jag har varit frånvarande här ett tag men tillbaka igen, allt är bara bra och det är dags för RUL på torsdag. Vi har kört rätt många IVF-försök med mindre framgång innan nuvarande graviditet och det har varit extra jobbigt för min fru eftersom jag har en underbar dotter sedan tidigare.
    va skoj.  skönt att allt har gått bra till slut..
    förstår att det blir extra jobbigt om du har en dotter sen tidigare också.. när var det ni väntade er nedkomst då?
  • axana

Det är beräknat till 5-6 december, hur går det och när är det dags för er ??

Svar på tråden Pappa kontakter?!