• lillasötarara

Jäkla tonårstid!

Ursäkta mig men jag måste bara få spy lite galla över denna hemska tonåristid. Jag är så trött på att en tonåring som snäser, gnäller, tjatar, pratar nedvärderande, skriker, skiter i allt om det inte gynnar henne. Jag är så trött på att behöva förklara om och förklara om att hon ska göra si eller så, att hon vet mycket väl vad som gäller här. Jag är så trött på att ha någon som kan flippa ut för minsta lilla och anse sig ha rätten till att bete sig hur som helst, att göra hur som helst för ingen bestämmer över henne. Det är så mycket jag är trött på...

Jag bara önskar hon kunde växa upp och det snabbt. För när hon inte beter sig som skit så är hon en rätt go tjej.

Ja är det fler som behöver slänga ur sig lite om sina tonåringar hemma så varsågod. ut med det!

• Svar på tråden Jäkla tonårstid!
  • Tigerkattan

Ja fy fasiken vet verkligen hur hemskt det kan va!
    Dottern bytte skepnad och sen fick man leva med mr hyde/ dr jerkyls, ingen gick säker i dom hormonstormarna, blandat med ett ego så stort jag inte ens kan finna en liknelse och vad visste jag om livet, jäkla dinousariemorsa?!!
    4 års tornado, sen drog hon, här kunde man ju inte bo?!!
    Min 16 åriga son är just nu som balsam för en trasig morsa, jag hoppas verkligen jag slipper dessa uppträdanden med honom, sen har jag två till att se fram emot.... men det pallar jag inte ens att tänka på just nu Obestämd!

• Tigerkattan

Man förstår aldrig talesättet "små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer" så bra som när man själv fick en tonåring i huset?!!

• Zoe03
    Tigerkattan skrev 2011-05-06 15:44:10 följande:
    Man förstår aldrig talesättet "små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer" så bra som när man själv fick en tonåring i huset?!!
    Så himla rätt. Jag längtar tillbaka till deras små trotsperioder, allt är f-n bättre än det här.
    Får  höra att "du bara tjatar", "vem bryr sig" och "ofta".
    Det värsta är nog dock alla humörsvängningar som kommer när man minst anar det.
    Ena sekunden är man inte vatten värd och i nästa sekund är man världens bästa mamma.
    Vet inte om jag håller på att bli gammalFlört men jag hänger liksom inte med, det svänger för
    fort.
  • elitepearl

=)

En till tonårsmorsa här!

Jag är helt paff, min lilla pojke är nu lika lång som mig, har storlek 41 i skor, luktar svett, svär och spottar som en borstbindare.. Har tjejer på rad, märkeskläder, basröst, uppkäftig, nonchalant, hamnar i slagsmål.. Dom flesta svaren innehåller.. ofta, palla, bög, jajajajaja, mmm, men det var inte jag... neger, kaxar dom med mig så..  och så vidare.. *SUCK*

Vad hände?

• ylenolos

En del tonåringar blir ju inte så, eller dom blir så men tar inte ut det hemma. Hur har de föräldrarna gjort?

• Tigerkattan
    ylenolos skrev 2011-05-08 16:09:29 följande:
    En del tonåringar blir ju inte så, eller dom blir så men tar inte ut det hemma. Hur har de föräldrarna gjort?
    Haft tur?!!
  • jagoduoentill

jag är inte tonårs mamma än... lillan är bara 1 år (skratt)

men jag var en riktig jävla skit unge när jag var tonåring. jag hatar mig själv för allt jag gjorde mot mina föräldrar.
    ångrar mig så in i helvete..men vad hjälper det idag... inget.... jag kan med all säkerhet säga er att era barn kommer ångra sig någon gång i livet för allt de gjort mot er. det är bara att hoppas att de e klokare än mig o gör det förr än senare... jag kan inte förklara varför man blir så egoistisk när man är tonårng,allt handlar om en själv o som man själv vill...kompisar är a och o tror jag.. MAN BLIR SOM MAN UMGÅS det är allt jag kan säga.... men sen att tvinga någon att inte träffa vissa kommer bara ha motsatt effekt så frågan är vad man gör...

var ni alla snälla mot era föräldrar? hur var era föräldrar mot er? 

• RainMan1x7x

Min äldsta är bara tio. Men jag är en jättesträng men älskande förälder. Det viktigaste är att barnen har respekt för en och lyssnar på en. Då måste man ha respekt för barnet också. Även om mina barn kaxar sig också så går det aldrig över gränsen. Jag är väldigt konsekvent men jag duschar också mina barn med positiv uupmärksamhet och kärlek. Det har fungerar hela deras uppväxt och jag tror att det kommer fungera när de blir tonåringar också. Min dotter som är tio fick sin första mens när hon var 8 så hon är redan på tonåringsnivå men än så länge är hon bara mysig. Man måste också komma ihåg att man inte är sig själv när man är tonåring.

Novus Ordo Seclorum
  • Dumlapumla

Okej, jag vill bara hoppas in för att jag själv är tonåring. Och jag förstår allt ni säger, för att vi är hemska. Och jag ångrar mycket av det jag säger. Men snälla, ni måste föröska att minnas hur ni själva var. För det år så svårt. Det är bara en massor av kännslor och man vet inte vad man ska göra med dom. Man gråter skriker skrattar, liksom vad fan händer? (förlåt för språket). Och om era barn är väldigt ilskan av sig kan det vara för att dom inte får säga vad dom vill i skolan elelr bland sina kompisar så dom måste ta ut det över andra.

Men jag håller med er, det suger. Men vad ska man göra? Det går bara inte att hålla allt inne, då kommer man ju att explodera. ;)

• ylenolos
    Dumlapumla skrev 2011-05-11 20:04:22 följande:
    Okej, jag vill bara hoppas in för att jag själv är tonåring. Och jag förstår allt ni säger, för att vi är hemska. Och jag ångrar mycket av det jag säger. Men snälla, ni måste föröska att minnas hur ni själva var. För det år så svårt. Det är bara en massor av kännslor och man vet inte vad man ska göra med dom. Man gråter skriker skrattar, liksom vad fan händer? (förlåt för språket). Och om era barn är väldigt ilskan av sig kan det vara för att dom inte får säga vad dom vill i skolan elelr bland sina kompisar så dom måste ta ut det över andra.

Men jag håller med er, det suger. Men vad ska man göra? Det går bara inte att hålla allt inne, då kommer man ju att explodera. ;)
    Fast det där gäller när man är i typ post-puberteten, säg 12-16, inte när man är 18-19. Då ska man ha vuxit upp och börjat ta ansvar för sina tankar och för vad man säger.
Svar på tråden Jäkla tonårstid!