Inlägg från: Astarte |Visa alla inlägg
  • Astarte

Vart är det fint att bo i NORRKÖPING?

Jag gissar att det är Campus du ska plugga på. Då är Nordantill det självklara valet. Området består av hyresrätter och bostadsrätter lite blandat. Det är 5 min till innerstan och bara två kvarter från Norrköpings största och finaste park. Där kan man jogga, spela minigolf, kasta frispeegolf och en massa annat.

Andra områden med lite högre "status" (eller vad man ska säga) är Söder, Oxelbergen och Gamla lasarettsområdet. Alla tre är jättefina. Söder är närmast city, Oxelbergen ligger vid hamnen och utsikten från flera av lägenheterna är enastående. Gamla lasarettsområdet är supermysigt och barnvänligt. Nära stan, men lite längre till natur (fast inte så långt).

Områden som är "mitt emellan" (passar svensson): Ljura, trakten kring idrottsparken, Haga, Kneippen. Här är Kneipen min favorit. En massa gamal villor som står och ser mysiga ut. Ljura och idrottsparken består av hus från miljonprogramet. Ser ut som miljonprogram brukar göra.

De områden som har sämst rykte är Hageby, Navestad och Marielund, tror jag. Jag tycker att Navestad är fint, men det är långt från Campus.

• Astarte

Nu såg jag att du hade barn. Klockaretorpet är populärt, så populärt att det är Europas mest barntäta område. Tyvärr har jag inte hört så jättebra saker om skolan där, det blir mycket problem när det är så många, gissar jag.

Svar på tråden Vart är det fint att bo i NORRKÖPING?