• URmama

Ska föräldrarna få slita av läkaren halsen som hämnd?

Hur tänkte denna läkare som sliter och drar i en nyfödd som inte ens kommit ut ur sin mammas mage? Det är så horribelt att jag inte finner ord. Stackars flicka och hennes föräldrar.

www.dn.se/sthlm/felicia-fick-halsen-avsliten

• Svar på tråden Ska föräldrarna få slita av läkaren halsen som hämnd?
  • Red Velvet

Nej det tycker jag inte.
    Jag tror knappast att läkaren gjorde det medvetet utan det var ett misstag, inte ens läkare är perfekta även om folk har svårt att fatta det.
    Förresten så har ju läkaren slutat och mår säkert otroligt dåligt över situationen som den är.

• iii

Jag tror att det var ett misstag, och att läkaren knappast gjorde det med vilje. Kanske var det även väldigt akut att få ut barnet och då kan skador uppstå. Denna gången slutade det tyvärr illa, men det var knappast läkarens mening att det skulle gå så här.

• Kazeer

Nej, hämnd hör inte hemma i ett rättssamhälle.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • URmama

Ja det skulle vara min första tanke om jag stod där som make och snart nybliven pappa och ser hur våldsamt läkaren drar i halsen på mitt barn. Men reptilhjärnan lugnar väl sig kanske innan?

• viseversa
    Red Velvet skrev 2011-05-06 15:49:03 följande:

Nej det tycker jag inte.
    Jag tror knappast att läkaren gjorde det medvetet utan det var ett misstag, inte ens läkare är perfekta även om folk har svårt att fatta det.
    Förresten så har ju läkaren slutat och mår säkert otroligt dåligt över situationen som den är.

ja säg det till flickans föräldrar. "alla gör misstag" Skulle jag vara mamma till den lilla flickan och någon sa så till mig hade den personen fått en rejäl snyting kan jag säga. 
  • Maggis

Nej, varför skulle de få göra det? Vad skulle det syfta till?

//Maggis
  • Red Velvet
    viseversa skrev 2011-05-06 15:54:40 följande:
    ja säg det till flickans föräldrar. "alla gör misstag" Skulle jag vara mamma till den lilla flickan och någon sa så till mig hade den personen fått en rejäl snyting kan jag säga. 
    Varför skulle jag säga det till föräldrarna för?
    Menar du att läkaren skadade barnet med flit och att man ska köra med öga för öga och tand för tand metoden?
  • URmama
    viseversa skrev 2011-05-06 15:54:40 följande:
    Precis min tanke, tänk hur föräldrarna måste känna...jag vill inte ens tänka på vad jag skulle gjort. Om det var så illa att ungen satt fast tar man inte till kejsarsnitt då?
Svar på tråden Ska föräldrarna få slita av läkaren halsen som hämnd?