Atarax varje dag.
Är det farlig att ta atarax varje dag? Kan man bli beroende? Jag sover så bra när jag tar dom.
Är det farlig att ta atarax varje dag? Kan man bli beroende? Jag sover så bra när jag tar dom.
Klart att du kan bli beroende.
Kanske bättre att be din läkare om insomningstabletter?
Om du klara dig på atarax ska du vara glad då det är det mildaste som finns. Lättkänsliga för medicin kan säkert bli beroende av dem men låter lite konstigt i mina öron. Tar du dem för insomningsbesvär?
Jag har ett barn som får Atarax för insomning och mot oro. Barnet har inte fyllt 10 än, funkar bra på hen. Har fått Atarax utskrivet av läkare på bup. Tror de är rätt så oskyldiga tabletter.
Om man ska ta dom mot allergi, som de också är till för så ska ett barn ta 2-3 om dagen och vuxna ännu mer så det är inga starka tabletter.
Du klan inte bli beroende.
Jag äter varje dag 6 stycken. Blir inte beroende. Därför jag tar just dem och inget av de andra :)
Atarax ska väl inte vara beroendeframkallande?
Tack för alla svar. Skönt att man inte kan bli beroende.
Anonym: hur klarar du 6 st? Blir du inte trött av dom?
Jo blir SJUKT trött :P Dricker massa kaffe emellanåt. Men jag har väldigt mycket ångest, och vägrar äta något som jag blir beroende av så det är mitt enda alternativ :)
Atarax är ett preparat mot i första hand allergi. Man kan tänka sig att det är ganska många som äter dem dagligen den här tiden på året.
Men som sagt, du kan inte bli beroende, men många anser att den lugnande effekten avtar om man tar dem ofta.